Pentru oricine lucreaza in vanzari, un set de tehnici de vanzari eficiente este mai mult decat binevenit. Problema este ca internetul este plin de „intelepciune populara” care in practica nu are nicio aplicabilitate. Iata cateva tehnici de vanzare care chiar functioneaza, iar daca vrei sa citesti cateva tehnici de vanzare care nu functioneaza, acceseaza link-ul: 5 tehnici de vanzari care nu functioneaza

  1. Incurajeaza schimbarea

Majoritatea oamenilor care lucreaza in vanzari isi vad meseria ca pe un proces liniar. Conceptia este ca un client te va alege pe tine sau va alege competitia, nu exista alta optiune. Adevarul este ca mai exista si o alta optiune: lipsa deciziei, ceea ce se intampla in cele mai multe dintre cazuri. Studiile arata ca pana la 60% dintre clienti ajung sa nu ia nici o decizie, in loc sa aleaga competitia. In aceasta situatie este bine sa convingi clientii sa adopte solutiile tale si sa vada schimbarea pe care acest lucru il va produce.

  1. Axeaza-te pe diferentele fata de competitie

Care sunt aspectele care te fac pe tine diferit fata de competitie? Majoritatea agentilor de vanzari (B2B) spun faptul ca diferenta este de 70% sau poate mai mare. Deci, in loc sa te concentrezi pe ceea ce vinzi in general, indreapta clientului atentia spre ceea ce te diferentiaza de competitie. Este important sa creezi produsului sau serviciului o unicitate care nu se poate regasi in alta parte.

  1. Spune povesti care contin contrast

Aceasta tehnica presupune sa fii in stare sa spui istoria companiei in asa fel incat sa atraga oamenii la usa ta si sa ii transforme in clienti. Problema este ca multe companii fac acest lucru, numai ca povestea lor nu se deosebeste prea mult. Pentru a face aceasta tehnica sa fie eficienta, trebuie sa fii creativ si sa iti spui povestea intr-un mod in care clientul sa se poata identifica.



  1. Fa-ti clientul erou

Fiecare poveste are un erou. Cine este eroul povestii tale? Este compania la care lucrezi? In acest caz este timpul sa o reformulezi in asa fel incat clientul sa fie eroul. Tu esti responsabil sa arati faptul ca lumea s-a schimbat si ca produsul sau serviciul pe care il vinzi este necesar adaptarii la aceasta schimbare.

  1. Prezentarea vinde

Sunt multe moduri prin care poti spune o poveste. O metoda foarte eficienta este sa folosesti prezentari sau machete 3D. Acest tip de abordare poate sa treaca peste prejudecatile clientului si sa il faca sa te asculte cu mai multa atentie. Prezentarile de acest fel se intiparesc in mintea clientului si pot vinde chiar dupa ce ti-ai terminat programul.

 



In curand partea a doua