Indiferent de functia pe care o avem intr-o companie, uneori este dificil sa trecem peste stereotipuri si sa castigam respectul celor din jur. Iar, pentru a lucra eficient ai nevoie de o buna comunicare cu membrii echipei. Indiferent daca vorbim despre pozitia de CEO sau manager, unde ne lovim de stereotipul varstei, ori lucram intr-un departamanet cu fonduri restranse sau a carui munca este subapreciata, comportamentul nostru fata de colegii nostrii este ceea ce ii indeamna sa ne ofere respect.

 

Asadar, aici sunt 7 lucruri care te ajuta sa castigi respectul colegilor tai

Indiferent de stereotipurile si prejudecatile de care te lovesti la locul de munca, tu trebuie sa te porti ca un profesionist. Asadar, trebuie sa ai un impact pozitiv asupra colegilor tai inca din prima.

Citeste mai jos

1.Asculta.

Liderii folosesc cel mai des regula 80/20. Asculta de 4 ori mai mult decat vorbesc, pentru ca asa pot rezolva eficient problemele. In plus, oamenii care se simt ascultati, intelesi si stiu ca se pot baza pe tine pentru a rezolva problemele or sa te respecte.

2. Intreaba oamenii despre proiectele lor.

Trebuie sa fii atent la cum evolueaza proiectele din echipa ta sau departamentul tau. Trebuie sa stii cum si cand intervi in cazul in care apar probleme cu care echipa ta nu se descurca. In plus, este important ca oamenii din jurul tau sa stie ca te intereseaza ce se intampla in cadrul proiectelor. Sa vorbesti cu oamenii din departamentul tau este modul ideal de a le arata ca esti interesat de munca lor.

3. Priveste oamenii in ochi.

Pentru oameni este foarte important sa stie ca cineva ii asculta cu atentie. Daca un membru al echipei vine sa vorbeasca despre proiect, o problema la nivelul echipei sau orice altceva, incearca sa fii 100% atent la acesta.

Citeste si:  Ce factori arbitrari influenteaza obtinerea succesului in viata unui viitor lider

4. Vorbeste cu oamenii in particular.

Inainte sau dupa sedinte, incearca pe cat posibil sa vorbesti cu oamenii in afara grupului, astfel te asigur ca oferi fiecarui om o voce. Nu uita ca lucrezi cu oameni diferiti si unii dintre ei ar putea fie sa nu se simta comod vorbind in public, fie ar putea avea o problema sau o idee pe care nu se simte confortabil sa o expuna fara a iti cere sfatul.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

5. Trateaza pe toata lumea cu respect.

Indiferent de pozitia pe care o are un om intr-o companie, de la CEO, la omul de serviciu, trebuie respectat. Toata lumea lucreaza cat de bine poate pentru a isi indeplinii atributiile si toti au nevoie sa se simta apreciati si respectati.  Liderii adevarati lucreaza cu toata lumea pentru rezultate cat mai bune, nu doar cu cativa oameni cu pozitii apropiate de a acestora.

6. Strange mana angajatilor tai

Cei din echipa ta trebuie sa se simta incurajati si respectati. Nu te feri sa dai mana cu angajatii sau coechipierii tai atunci cand ii saluti. Astfel, le arati respect, dar si creezi o deschidere catre comunicare. Asa oamenii vor stii ca se pot baza pe tine.

7. Zambeste!

Pentru a castiga respectul celorlalti nu trebuie sa fii mereu serios. Din contra, o fata permanent serioasa poate fi perceputa ca a unui om ursuz si care nu este dispus la o comunicare deschisa. Oamenii te vor respecta doar daca stiu ca pot comunica usor cu tine.