Cateodata, frica si anxietatea ne pot coplesi chiar atunci cand ar trebui sa fim lideri. A fi lider inseamna sa ai capacitatea de a conduce oamenii astfel incat sa ai o afacere profitabila. Acest lucru poate fi uneori infricosator si stresant.

Iti prezentam mai jos opt sfaturi despre cum sa nu lasi stresul si anxietatea sa se puna in calea ta de a deveni un lider eficient.

  1. Cunoaste-ti prioritatile

Primul lucru pe care ar trebui un lider sa-l inteleaga este acela de a sti care este cerinta pe care trebuie sa o realizeze. Este foarte important sa stii ce trebuie sa faci pentru ca poti economisi foarte mult timp si te poate feri de stres. Ar fi o pierdere de timp daca ai face un lucru pentru cateva saptamani ca apoi sa-ti dai seama ca ti-ai canalizat toata energia in directia gresita.

 

  1. Elaboreaza o strategie

Invata sa dezvolti o strategie cu privire la modul de realizare al sarcinilor. Noteaza pasii pe care echipa ta trebuie sa-i urmeze pentru a atinge obiectivul. Acest lucru va economisi foarte mult timp pe termen lung si va reduce stresul si anxietatea.

 

  1. Ia masuri

Odata ce stii ce trebuie sa faci, urmatorul pas este de a face lucrurile necesare pentru a-ti indeplini obiectivul. Acest lucru va ajuta la reducerea stresului si anxietatii care apar atunci cand te grabesti sa te incadrezi unui termen limita.

 

  1. Comunica in mod clar

Este important ca toata lumea din echipa sa fie pe aceeasi lungime de unda. De exemplu, compania ta trebuie sa dezvolte o noua campanie de publicitate si echipa ta este cea care trebuie sa prezinte consiliului modul in care aceasta va fi facuta. Ultimul lucru pe care il vrei este sa lasi membrii echipei tale sa presupuna ca stiu ce trebuie facut si sa faca lucrurile de capul lor. Vorbeste cu membrii echipei zilnic pentru a te asigura ca totul se realizeaza conform planului.

Citeste si:  De ce trebuie sa tii cont daca vrei sa ajungi lider inca de tanar

 

  1. Pregateste-te pentru surprize neasteptate

Uneori se pot intampla lucruri care pot lua lumea prin surprindere. Fii flexibil si reactioneaza imediat ce se petrec anumite evenimente. De exemplu, unii membri ai echipei se imbolnavesc si nu mai pot efectua sarcinile pe care le au. In loc sa te stresezi, mai bine atribuie o parte din sarcini catre alte persoane. A fi pregatit pentru lucruri neprevazute este un lucru foarte important pentru un lider.

 

  1. Detine controlul

Fa tot ce poti azi. Nu amana lucrurile daca le poti face imediat. Nu poti sti niciodata cand poate sa apara ceva ce va solicita atentia ta imediata. Sa fii eficient in fiecare zi poate sa previna problemele viitoare.

 

  1. Invata din greseli

Atunci cand esti lider este important sa inveti din greseli. Vorbeste cu altii si afla cum poti sa-ti imbunatatesti abilitatile de conducere. Daca ceva nu merge bine apeleaza la membrii echipei pentru a te ajuta. A fi un lider eficient inseamna multa munca si practica. Cheia este sa-ti imbunatatesti constant aptitudinile si sa accepti sfaturi si de la altii.

 

  1. Nu presupune nimic

In cele din urma, un lider eficient nu presupune nimic fara cercetari. Pune intrebari si fii constient de lucrurile care se intampla sub comanda ta. Daca apare o problema, gestioneaz-o imediat. Comunicarea cu ceilalti membri ai echipei este vitala in a avea o afacere de succes – si nu presupune niciodata ca totul va decurge conform planului.