Succesul unui restaurant depinde în mare măsură de calitatea produselor servite clienților, de profesionalismul personalului și de ambientul plăcut din interior. Sunt standarde de care fiecare manager de restaurant trebuie să țină, de aceea localul trebuie să dispună de o serie de dotări absolut necesare.

Lista accesoriilor necesare este complexă și diferă în funcție de capacitatea și specificul fiecărui restaurant, însă în cele ce urmează vom face o trecere în revistă a dotărilor care nu pot să lipsească din nicio unitate care se respectă.

Citeste mai jos

Obiectele de mobilier

În primul rând, la acest capitol trebuie menționate mesele și scaunele destinate clienților. Este ideal ca aceste obiecte să se armonizeze cu celelalte elemente de decor din sală și să fie perfect adaptate spațiului avut la dispoziție. De asemenea, dacă spațiul o permite, pentru un plus de confort, pot fi adăugate și fotolii, canapele sau scaune de bar. Dacă restaurantul dispune și de o terasă, este recomandat ca mesele de afară pot fi protejate cu umbrele. În interior, mesele nu trebuie amplasate foarte aproape de ușile de acces.

Vesela și accesoriile pentru servire

Pentru restaurantele cu un meniu variat de preparate culinare, este necesară o veselă cât mai bogată, din care să nu lipsească farfuriile de diferite tipuri, platourile, salatierele, cănile, ceștile, sosierele, tăvile pentru servire.

Vesela este completată cu tacâmuri speciale pentru ciorbe, gustări, pește, deserturi, fructe. Nu trebuie să lipsească nici tacâmurile speciale pentru copii. Urmează produsele din sticlă, care este o categorie la fel de complexă, incluzând pahare pentru diferite tipuri de băuturi și carafe pentru servirea vinului.

Articolele de menaj și diferite accesorii 

În această categorie se încadrează olivierele, suporturile pentru scobitori, râșnițele de piper, solnițele, scrumierele, frapierele, coșurile pentru pâine, găletușele pentru gheață, meniurile. Acestea trebuie să fie alese cu gust, iar în cazul în care s-au deteriorat trebuie imediat schimbate.

Obiectele pentru igienă și curățenie

Respectarea regulilor de igienă și păstrarea curățeniei sunt două cerințe de bază pe care trebuie să le îndeplinească orice restaurant care arată respect pentru clienți. Elementele de veselă, fețele de masă, mocheta și celelalte elemente din restaurant trebuie menținute în permanență curate, prin urmare personalul trebuie să aibă permanent la dispoziție produsele necesare.

Stocul de produse de curățenie și igienă va fi completat permanent cu diferite tipuri de detergent, săpunuri antibacteriene care pot fi cumpărate de aici, lavete, diferite produse de curățat și odorizante.

Citeste mai jos

Decorațiunile interioare

Pentru o atmosferă cât mai plăcută, interiorul poate fi înfrumusețat cu diverse amenajări și decorațiuni, având grijă însă ca acestea să nu aglomereze excesiv spațiul. Decorațiunile florale sunt cel mai des folosite, întrucât florile oferă un plus de culoare și parfumează plăcut localul.

Aranjamentele pot fi completate cu o serie de alte elemente, precum crenguțe de brad, frunze, scoici, mușchi, pietricele, conferindu-le o tematică specifică localului sau fiecărui anotimp ori eveniment.

Birotică

Vor fi necesare și o serie de obiecte de birotică, precum chitanțiere, facturiere și alte tipizate, role pentru casele de marcat, registre de evidență, pixuri, agrafe. Acestea sunt necesare în cadrul fiecărei firme sau companii, indiferent de obiectul de activitate.

Desigur, profesionalismul personalului și calitatea serviciilor sunt, de asemenea, esențiale pentru a asigura satisfacția clienților. În cazul în care restaurantul este frecventat și de clienți străini – turiști sau oameni de afaceri –  personalul care interacționează cu aceștia trebuie să cunoască neapărat o limbă de circulație internațională.

Citeste si:  Vrei sa te bucuri de un sistem de incalzire in pardoseala? Iata cateva recomandari esentiale!