Indiferent de strada pe care mergi, privirea iti este, aproape imediat, captivata de panouri publicitare, vitrinele pline ale magazinelor si agitatia oamenilor care intra si ies din diverse puncte de vanzare. Daca aruncam o privire pe  strada acaparata de reclame si comercianti sau la conferintele unde diversi antreprenori vorbesc despre succesul lor, despre cercetare si inovatie, este lesne de inteles de ce uneori avem senzatia ca stagnam. Sau, mai rau, ca afacerea noastra seamana mai degraba cu magazinul uitat de lume, de pe o strada dosnica, decat cu cele pline de pe bulevardele centrale. In orice caz, lucrurile nu stau chiar asa.

Chiar daca succesul afisat de reclame, conferinte si interviuri cu Bill Gates sau Mark Zuckerberg tind sa iti impregneze senzatia stagnarii si nereusitei, adevarul este ca orice antreprenor de succes a trecut prin asta. Posibila diferenta dintre tine si ei, consta in abordarea problemei.

 

De ce afacerea mea se dezvolta mai lent decat a competitorilor mei?

 

Citeste mai jos

Intre plimbarea prin centrul oraselui si doua conferinte despre antreprenoriat, ar trebui sa ne concentram putin mai mult pe modul in care gandim, pe temerile personale si pe excluderea emotiilor negative acumultate din cauza stresului.

 

1. Gandirea unidirectionala.

Sa fim realisti, omul este suma actiunilor sale, mult mai concret spus: a experientelor. Deciziile pe care le facem, actiunile in care ne angrenam si chiar entuziasmul pe care il afisam atunci cand incercam ceva nou, au in spate un singur motiv: experienta pozitiva sau negativa din trecut. Asadar, orice om este mult mai predispus la a renunta la o solutie sau posibilitate, daca a avut in prealabil o experienta negativa bazata pe o astfel de situatie.

Un exemplu concret ar fi una dintre pietele de afaceri care fluctueaza constant. Daca acum o piata, sa spunem cea imobiliara, este in crestere, dar tu ai avut deja o experienta negativa (ai vandut un imobil sub pretul pietei, pentru ca piata era in declin), sunt sanse foarte mari sa nu incerci sa reintrii in piata imobiliara (chiar daca detii o casa cu arhitectura baroca, estimata la o suma exorbitanta).

In orice caz, chiar si Bill Gates a avut un astfel de moment in cariera lui, insa acesta s-a concentrat pentru a depasi teama si experienta negativa.

O alta forma a gandirii unidirectionale, extraordinar de comuna si normala, este sa folosesti doar solutiile deja testate, evaluate si la indemana.

 

Citeste si:  Leadership: cum poate un parinte sa stopeze dezvoltarea copilului sau catre un lider adevarat

A invata de la altii sau a incerca strategii si solutii deja testate, este un lucru bun, doar de aceea mergem la conferinte si incercam sa ne integram intr-o piata antreprenoriala orientata catre impartirea de informatii si competitie sanatoasa. Insa, vine momentul in care trebuie sa iesi in fata cu o solutie si strategie proprie. Nimeni nu iti cunoaste afacerea mai bine decat tine, asadar tu stii cum e cel mai bine sa solutionezi problemele.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Incearca sa abordezi fiecare problema din mai multe unghiuri, cere ajutorul angajatilor tai si pune cap la cap opiniile si informatiile, pentru ca asa vei reusi sa vii cu cea mai buna varianta pentru afacerea ta.

 

2. Stai concentrat pe munca ta.

Cea mai mare problema a oamenilor competitivi se rezuma la compararea rezultatelor. Cu cat tinzi sa te compari mai mult cu cei din jurul tau, cu atat ai mai multe sanse sa te sabotezi singuri, fie doar si prin faptul ca te incarci cu senzatia ca nu reusesti.  Poate inca nu ai o reclama afisata pe jumatate de mall sau cladire, insa asta nu te pune pe o pozitie inferioara competitorilor tai. In definitiv, poate nici nu ai nevoie de acea reclama pentru a ajunge unde iti doresti.

Stai concentrat pe ceea ce faci, noteaz fiecare succes (mic sau mare) si construieste si dezvolta afacerea pornind de la rezultatele pozitive obtinute.

 

3. Inceteaza sa te sabotezi singur.

Chiar daca unele lucruri par marunte: un proiect facut pe graba, o idee la care s-a renuntat din scutece sau refuzul unui proiect din cauza timpului, rezultatelor sau marimii in sine a proiectului (in perspectiva psihologilor, acest lucru se numeste anxietate), aceste lucruri sunt, de fapt, motivul pentru care ai senzatia ca progresezi greu.

Cateva studii psihologice au aratat ca daca renunti la a iti spune „nu am sa reusesc” si in locuiesti structurile frazeologice negative cu „ce ar fi daca”, pentru a crea o lista de scopuri si ce ar trebui realizat, ai mult mai multe sanse sa iti dezvolti afacerea.