Exista foarte multe afaceri de succes care s-au facut cunoscute printr-o cultura extraordinara. Insa, faptul de a avea o foarte buna cultura a companiei nu e doar o optiune. Angajatii din ziua de azi tin cont foarte mult de acest aspect asa cum tin cont de salariu si alte beneficii.

In timp ce cultura dezvoltata in cadrul unei anumite companii s-ar putea sa nu functineze pentru alta, poti invata de la multe companii care fac foarte bine acest lucru.

 

Zappos

Compania Zappos a devenit cunoscuta atat pentru cultura sa cat si pentru calitatea pantofilor pe care ii comercializeaza online. Ce presupune mai exact cultura acestei companii?

Citeste mai jos

In primul rand, in cadrul unui interviu de angajare, potrivirea culturala a candidatului conteaza in proportie de 50%. Noilor angajati li se ofera 2.000 de dolari in cazul in care acestia renunta la job inca din prima saptamana de training, deoarce considera ca locul de munca nu este portivit pentru ei. De asemenea, o mare parte din bugetul companiei este dedicat activitatilor de team building si promovarii culturii.

Beneficiile mari, mediul de lucru distractiv si dedicarea pentru a face clientii fericiti, toate acestea fac parte din cultura companiei Zappos. Atunci cand ai o buna cultura a companiei si oferi servicii extraordinare, brandul se va dezvolta de la sine.

 

Twitter

Angajatii de la Twitter pur si simplu iubesc cultura acestei companii. Intalnirile pe acoperis, colegii prietenosi si un mediu orientat spre echipa in care fiecare persoana este motivata de obiectivele companiei, toate acesta fac parte din cultura Twitter.

De asemenea, la sediul din San Francisco, angajatii primesc mese gratuite, cursuri de yoga cat si vacante gratuite.

 

Chevron

In timp ce majoritatea companiilor petroliere sunt recunoscute pentru un PR negativ, angajatii Chevron au raspuns favorabil in ceea ce priveste cultura companiei. Acestia au comparat Chevron cu alte companii similare si au tinut sa sublinieze urmatorul lucru: “Compania Chevron este una dedicata sigurantei, sprijinirii angajatilor cat si sprijinului pe care membrii echipei si-l acorda unul altuia.”

Citeste si:  Cum dai feedback constructiv departamentului de creatie

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Chevron arata ca ii pasa de angajati prin oferirea de abonamente in centre de sanatate si fitness, cat si prin oferirea de pauze regulate. Acestia, de asemenea, mai ofera si programe de formare profesionala.

Cu alte cuvinte, Chevron arata ca ii pasa de bunastarea angajatilor, iar angajatii simt ca sunt apreciati.

 

Google

Aproape ca ar parea gresit sa nu includem si Google in lista companiilor cu o cultura extraordinara. Google este cunoscuta de ani de zile pentru cultura sa, exemplul acesteia fiind preluat de foarte multe startup-uri. Mesele gratuite, excursiile si petrecerile oferite angajatilor, salile de sport puse la dispozitia angajatilor etc., toate fac parte din cultura acestei companii.

Pe masura ce Google a crescut, s-a dovedit dificil faptul de a pastra o cultura uniforma intre sediu si birourile satelit, precum si intre diferitele departamente din cadrul companiei. Deci, cu cat o companie creste mai mult, cu atat mai mult cultura ar trebui sa se reinventeze.

 

In concluzie, nu uita faptul ca cea mai buna cultura pentru o companie este cea care ii face pe angajati sa se simta apreciati si in siguranta, niciodata exclusi.