Afacerile de familie exista in acest moment in intreaga lume. Acestea se bazeaza pe investitii realizate si gandite de multe decenii de catre membrii unor familii cu spirit antreprenorial deosebit. Facem referire la companii celebre precum Samsung sau Volkswagen, care reprezinta adevarate modele de succes ale unor business-uri de familie. Business Insider scrie ca afacerile de familie au succes pentru ca acestea au la baza o alta strategie fata de marile corporatii.

Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Ernst & Young, exista cateva elemente care au propulsat acest gen de business-uri. Printre acestea se afla sustinerea constanta a cresterii, un management al talentelor foarte bine pus la punct sau pregatirea minutioasa a viitoarelor generatii de lideri.

Citeste mai jos

In plus, intr-o afacere de familie de succes, se dezvolta tot timpul o cultura organizationala bazata pe responsabilitate si se realizeaza un management echilibrat al riscului. Un astfel de business are parte de un management cu o viziune pe termen lung si de o planificare corecta si eficienta a taxelor.

Deseori, se intampla ca afacerile de familie din multe colturi ale lumii sa stea in afara reflectoarelor, managerii acestora nedorindu-si publicitate, ci propunandu-si numai sa isi faca treaba cat mai bine!

Un business de familie se caracterizeaza prin longevitate, dar si prin inovatie!

Business Insider arata ca sefii unor astfel de afaceri raspund intotdeauna in fata familiilor fondatoare, deci nu fata de un grup de actionari, ghidati de interese proprii. Prin urmare, expertii sustin ca afacerile de familie au reusit sa depaseasca criza economica prelungita prin investitii prudente si o crestere sustenabila.

Cercetarea Ernst & Young mai arata ca un business de familie poseda mai putine parti externe interesate, opereaza intr-un mod foarte specific si independent, iar managerii iau decizii mult mai rapid decat intr-o corporatie obisnuita, unde trebuie sa se astepte aprobarea unui consiliu de conducere.

Citeste si:  10 greseli de gestionare a timpului care iti scad productivitatea - partea a doua

Planificarea business-ului se realizeaza pe termen lung prin investitii care le pot aduce un profit bun anii urmatori. Intr-o afacere de familie, rapiditatea in luarea deciziilor combinata cu experienta a zeci de ani de business, face ca acest tip de companii sa fie printre cele mai pregatite si mai bine echipate organizatii care se afla pe piata.

Cercetarea Ernst & Young indica faptul ca un business de familie se caracterizeaza prin longevitate, dar si prin inovatie, un element foarte important in cursa pentru supravietuire intr-o lume globalizata.

In ceea ce priveste tara noastra, studiul arata ca afacerile de familie reprezinta o mare parte a companiilor active pe piata in prezent, insa nu poate fi vorba despre corporatii de talia Volkswagen, de pilda.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Ernst & Young arata ca acum in Romania se poate vorbi despre o a doua generatie de antreprenori, care se pregateste sa preia afacerile de familie create in ultimele decenii. Specialistii sustin ca transferul de putere intre generatii se realizeaza de la manageri educati intr-o societate inchisa catre unii mai tineri, care au facut studii in universitati renumite din strainatate si sunt mai vizionari.

Cercetarea Ernst & Young indica faptul ca o afacere de familie va continua investitiile chiar si in situatii economice mai dificile, prin evitarea reducerilor masive de costuri ca singura metoda de adaptare la o piata care se afla in scadere.

Afacerile de familie au capacitatea de a obtine succesul scontat prin motivarea puternica a angajatilor fideli, acestea reprezentand modele demne de luat in seama in business.

 

Mihai Matei