Procesul de angajare nu este unul usor; necesita timp, rabdare si o analiza atenta. Cu atat mai mult daca ai deja o echipa talentata si experimentata, iti va fi mai greu sa gasesti pe cineva pe masura sa se poata integra. Astfel, angajarea oamenilor potriviti este vitala.

Michael Alter, specialist in domeniu, spune ca daca faci greseala de a angaja o persoana nepotrivita, iti va lua mai mult timp si vei risipi mai multe resurse decat daca iti aloci timpul sufient sa alegi pe cine trebuie.

Citeste mai jos

Angajarile trebuie gandite si dupa momentul de dezvoltare al afacerii tale. De exemplu, la inceput ai nevoie de generalisti in cele mai multe dintre pozitii. Apoi, pe masura ce afacerea evolueaza, vei avea nevoie de persoane foarte bine calificate intr-un anumit domeniu. Uneori generalistii sunt gata sa se specializeze intr-o anumita directie, dar, de foarte multe ori, nu sunt gata sau, pur si simplu, nu vor acest lucru.

Alter spune ca i s-a intamplat sa angajeze o persoana nepotrivita, iar el nu a reactionat suficient de repede. Ca urmare, angajatul respectiv a devenit frustrat, proiectul nu s-a putut dezvolta, iar ceilalti angajati au avut de suferit, de asemenea. Daca si tu vezi aceste semne, trebuie sa iti dai seama ca esti responsabil pentru rezolvarea problemei, iar acest lucru poate insemna ca trebuie sa schimbi fie persoana/persoanele, fie planul de lucru. Trebuie sa iei decizii care sa aduca beneficii intregii organizatii.

Nu exista o metoda sigura pentru a identifica o persoana perfect potrivita pentru un post. Chiar daca la prima vedere un cadidat pentru un job pare cel convenabil, s-ar putea ca in prima perioada de colaborare sa iti dai seama de contrariu. Totul este ca atunci sa actionezi cat mai rapid. Doar astfel vei putea sa gasesti un specialist cu adevarat benefic companiei tale si te vei putea concentra pe alte zone problema din afacere.

Citeste si:  De ce ar trebui o femeie frumoasa sa nu isi ataseze o fotografie in CV-ul sau