Te afli aproape zilnic in postura celui care are de facut alegeri in legatura cu bunurile, serviciile si brandurile care ii pot satisface nevoile. Fiecare decizie pe care o iei se bazeaza pe diverse criterii stabilite de tine insuti, in functie de propriile preferinte.

Cum ar fi oare ca tu sa fii cel analizat, iar altcineva sa decida cat de potrivit esti in functie de nevoile si preferintele proprii? Asta se intampla la un interviu. Iar pentru ca totul sa decurga minunat, iata cum sa te vinzi cel mai bine.

Citeste mai jos

Despre asta este personal branding. E ca atunci cand construiesti o campanie publicitara pentru un oarecare produs si incerci sa ii scoti in evidenta atuurile. Totodata, daca aplici aceeasi metoda pe propria persoana, ia in calcul faptul ca reputatia si impresia pe care le oferi sunt elemente ce necesita o atentie constanta. Asadar, care sunt principalele aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand ti-ai propus sa te vinzi bine?

In primul rand, ca in cazul unui produs pe care doresti sa il promovezi, este necesar sa stii ce anume vinzi clientilor. Cunoaste-te suficient de bine si fii constient in aceeasi masura de calitatile si defectele tale. Doar in acest fel vei reusi sa captezi atentia potentialilor clienti si sa ajustezi partile mai putin placute.

Un alt pas important al acestui proces este stabilirea prioritatilor. Ce vrei sa obtii? De ce te afli aici si cum te pot ajuta aceste imprejurari sa evoluezi profesional? Daca nu ai gasit un raspuns clar pentru aceste intrebari, este posibil sa descoperi ulterior ca locul tau nu este acolo. Majoritatea interviurilor se constuiesc pe intrebari asemanatoare cu cele de mai sus, avand ca scop evitarea monologului si mentinerea unui dialog constant intre participantii discutiei.

Ca sa vinzi, ai nevoie de o strategie. Nu uita ca ceea ce iti doresti sa vinzi trebuie vandut intr-un anumit fel. Nu poti pur si simplu sa treci pragul unei companii si sa speri ca vei obtine tot ceea ce ti-ai propus prin simpla prezenta. Angajatorul te poate analiza eronat in functie de atitudinea cu care abordezi situatia. Astfel, daca esti perceput ca pesimist, arogant sau faci unele afirmatii lipsite de adevar, fii sigur ca nu vei ramane in topul listei optiunilor clientului tau. Un spirit autentic in cadrul interviului se dovedeste a fi cu adevarat benefic. Acest lucru il face atat pe client sa fie sigur de ceea ce este pe cale sa cumpere, cat si pe tine sa apreciezi intr-o masura corecta cat de potrivit este locul in care ai ales sa te vinzi.

Citeste si:  De ce ar trebui ca firmele producatoare de bunuri de consum si retailerii sa inoveze pentru a avea succes in business

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Un alt lucru elementar este packaging-ul. Un ambalaj mult prea sofisticat poate ridica semne de intrebare cu privire la costul produsului. O gandire tipica aduce concluzia ca daca aspectul este unul atat de complex, produsul este cu siguranta costisitor. Pe de alta parte, acelasi tip de gandire poate interpreta un produs scump ca fiind unul garantat calitativ. In contrast, ambalajul lipsit de esenta sau total opus contextului in care te afli are sanse sa atraga o impresie mai putin buna din partea privitorului. Modul in care te prezinti vizual in fata clientului va avea un impact semnificativ in decizia sa finala. Recomandat ar fi sa optezi pentru o tinuta modesta, dar profesionala, care sa nu estompeze restul beneficiilor cu care vi la pachet.

Ultimul, dar nu cel din urma aspect ce trebuie retinut este pretul. Cu cat ar trebui sa te vinzi? Ei bine, prima persoana capabila sa decida acest lucru esti chiar tu. In functie de experientele acumulate de-a lungul timpului, unii dintre noi isi vor stabili un pret pe masura. Cu timpul, stabilirea pretului corect va deveni o alegere mai usoara. Totul tine de tine si de modul in care te valorifici.

Brandingul personal nu este altceva decat un marketing bine facut asupra propriei persoane. Cum vanzarea unui obiect nu se refera la o simpla tranzactie intre vanzator si potentialii clienti, tot asa si modul in care alegi sa te vinzi se va baza pe un proces complex ce insumeaza numeroase elemente si criterii.