Multi oameni fac greseala de a asocia conceptul de brand cu un logo, un manual de identitate, un produs sau serviciu, o eticheta, un ambalaj, un plan de afaceri, un slogan si asa mai departe. Ei bine, acest tip de mentalitate este una care va aduce mari pierderi pe termen lung.

Asadar, ceea ce trebuie inteles si subliniat este faptul ca brandul este, inainte de toate, o promisiune ferma si ireversibila. Putem spune ca brandul este definit in final de satisfacerea totalitatii asteptarilor si opiniilor consumatorilor. Suna imposibil, dar, daca ne gandim ca respectivele asteptari sunt cele pe care tot compania in cauza a reusit sa le creeze, pare plauzibil.

Citeste mai jos

In zilele noastre, oamenii sunt bombardati din toate partile cu mesaje vizuale, auditive etc. cu caracter publicitar, asadar, un factor important in decizia de cumparare este increderea in produs bazata pe promisiunea brandului.

Astfel, increderea in marca este strans legata de o serie de trei factori: imaginea, fiabilitatea si satisfactia. Imaginea se refera la gradul de expunere publica pe care brandul o are, cu conditia ca aceasta sa fie pastrata intr-un mod cat mai dinamic in mintea consumatorilor. Cu alte cuvinte, oamenii au incredere in marci cunoscute, asa cum sunt dispusi sa si plateasca mai mult pentru acestea.

Fiabilitatea se refera la calitatea produsului sau serviciului achizitionat. Aceasta este foarte importanta intrucat este factor important in decizia de repetare a actiunii de cumparare si in diferentierea fata de concurenta directa.

Satisfactia, cel de-al treilea factor in discutie, trebuie privita ca pe o consecinta a fiabilitatii si ca pe un proces al carui efect pe termen lung poate fi un motiv hotarator in deciziile viitoare de cumparare ale unui client.

Citeste si:  Influenta mentalitatii asupra preturilor

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

In concluzie, nu uita ca trebuie sa formezi in mintea publicurilor tale o serie de asteptari cat mai valoaroase, dar pe care sa le poti respecta. Acesta este primul pas pentru a castiga increderea si, apoi, loialitatea clientilor tai.

Autor: Claudia Caraba