O cina de afaceri este oportunitatea ideala de a incheia contracte si de a crea relatii de lunga durata benefice afacerii. Cel mai bun mod de a asigura o seara placuta care lasa loc unei viitoare colaborari este pregatirea si respectarea catorva reguli cheie.

Pe langa regulile impuse de codul bunelor maniere, mai sunt cateva reguli adiacente de care trebuie sa tina cont cei care doresc sa aiba parte de o cina de afaceri intr-adevar benefica.

 

1. Ajungi la timp sau mai devreme

 

A ajunge la restaurant inaintea oaspetilor poate ajuta la pregatirea unei cine placute. In primul rand, ajungand inainte, te poti asigura ca toate detaliile organizatorice sunt in regula. De exemplu, masa la care urmeaza sa te asezi nu se afla pe langa un grup galagios de oameni. Mai mult decat atat, este nepoliticos sa ajungi dupa persoana pe care ai invitat-o la cina de afaceri, se poate subintelege faptul ca intalnirea nu reprezinta o prioritate pentru tine.

 

2. Priveste interlocutorul in ochi

 

Daca te intalnesti pentru prima data cu potentialul client/partener de afaceri la aceasta cina, asigura-te ca initiezi cina cu o strangere ferma de mana si ca pastrezi contactul vizual in timp ce faci asta. Mesajul trasmis prin limbajul corporal cand faci acest lucru este increderea. Trebuie sa te asiguri ca arati increzator in fortele proprii, profesionist si sigur. Prezinta-te stand drept, cu un zambet, contact vizual si o strangere de mana puternica.

 

3. Inchide telefonul sau seteaza-l pe modul silentios

 

Avand in vedere ca in zilele noastre, telefoanele sunt cu adevarat indispensabile, in timpul unei cine de afaceri nu este deloc adecvat sa il folosesti. Inchide-l sau seteaza-l pe modul silentios, inainte de a te aseza la masa. Incearca sa te concentrezi pe conversatie si pe afacerea pe care doresti sa o inchei. Din nou, daca verifici telefonul in timpul unei intalniri de afaceri este posibil sa dai impresia potentialului colaborator ca nu reprezinta o prioritate pentru tine.

Citeste si:  De ce trebuie sa ai rabdare la demararea unei afaceri

 

4. De fiecare data cand parasesti masa trebuie sa te scuzi

 

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Daca, din orice motiv trebuie sa parasesti masa, fie pentru a folosi toaleta, fie pentru a efectua un apel telefonic, este important sa te scuzi politicos. Asigura-te ca este un moment potrivit pentru a parasi conversatia, nu intrerupe sau vorbi peste interlocutor. Nu parasi masa brusc, fii politicos, linistit si cu atentie.

 

5. Comporta-te politicos cu staff-ul restaurantului

 

Un aspect important pe care trebuie sa il ai in vedere este acela ca modul in care te comporti cu cei din jur, mai ales in astfel de situatii, poate spune multe despre tine si despre valorile promovate de tine. Acest lucru implica tratarea celor din jur cu respect. Comanda cu respect ceea ce doresti si multumeste cand este cazul.

 

6. Nu acapara discutia

 

Intotdeauna, cel mai bine este sa existe un echilibru in cadrul conversatiei. Daca tu discuti mai mult decat este nevoie este posibil sa nu lasi o impresie tocmai buna. Mai mult, acesta poate deduce ca ceea ce spune nu este destul de important. In plus, nu vei da dovata de o comunicare buna, iar asta nu va duce la o colaborare propice de ambele parti.