Indiferent de domeniul de activitate al companiei pentru care lucreaza, practicianul relatiilor publice trebuie sa duca la bun sfarsit o serie de activitati specifice, sa atinga o serie de obiective si sa stie cum sa faca fata cu brio unor situatii neprevazute, probleme comunicationale, crize etc. Ei bine, specialistii si cercetatorii din domeniul relatiilor publice au elaborat o lista de 10 calitati pe care orice PR-ist trebuie sa le posede in vederea indeplinirii sarcinilor specifice.

  1. Sociabilitate – unul dintre rolurile de baza ale  PR-ului este stabilirea de relatii favorabile interumane
  2. Tact – este nevoie de rabdare, amabilitate, reactii oportune spontane
  3. Memorie – exista o multime de situatii, nume, date care trebuie retinute cat mai bine
  4. Rapiditate in gandire – de foarte multe ori trebuie luate decizii pe moment
  5. Capacitate de analiza – este nevoie de un studiu al multor situatii posibile pentru cele mai bune strategii
  6. Simt de organizare – la un nivel sau altul, activitatile de PR au nevoie de organizare de evenimente, plus ca este nevoie de un simt al ordinii in ceea ce priveste informatii, documente etc.
  7. Corectitudine – pentru activitati de relatii publice cu rezultate favorabile pe termen lung, este strict necesar ca cei ce se ocupa sa dea dovada de obiectvitate si onestitate
  8. Abilitati de comunicare – interdependent legate comunicarea scrisa si cea orala
  9. Adaptivitate – un specialist trebuie sa stie sa se adapteze de la o situatie la alta, de la un interlocutor la altul samd.
  10. Putere de munca – domeniul relatiilor publice implica multe situatii fara program de munca regulat, asadar este nevoie de disponibilitate foarte mare pentru ore suplimentare de lucru
Citeste si:  Obiceiuri care te fac mai putin productiv - partea a doua

Bineinteles ca pe langa aceste calitati, este nevoie si de o pregatire profesionala solida si de cat mai multe notiuni de cultura generala.

Autor: Claudia Caraba