Majoritatea achizitiilor din mediul online sunt realizate de locuitorii din Bucuresti. Potrivit unui studiu realizat de procesorul de plati online Netopia, citat de Mediafax, bucurestenii conduc astfel clasamentul cumparaturilor de produse si servicii comercializate de magazinele online.

In fiecare an, bucurestenii cumpara circa 50% din totalul produselor si serviciilor care sunt puse la dispozitie de magazinele online romanesti. In top, pe pozitia a doua se afla clujenii, iar pe cea de-a treia se afla timisorenii, fiecare avand o pondere de 4,5%. Studiul mai arata faptul ca locuitorii Capitalei sunt cei mai expusi la mediul comertului online, ca urmare a numarulului mare de firme care vand produse online cu livrare rapida in Bucuresti.

Citeste mai jos

Expertii sunt de parere ca pozitionarea in clasament a celor doua orase, Cluj-Napoca si Timisoara, este una fireasca daca tinem cont de nivelul de trai si economia dezvoltata fata de alte zone din tara.

Specialistii de la Netopia se asteapta ca domeniul vanzarilor online sa aiba parte de o crestere importanta, mai ales ca multe firme informeaza constant consumatorii in directia platii online cu cardul, considerata drept cea mai sigura si simpla pentru cumparaturile online. De asemenea, in acest clasament mai sunt prezente si orase precum Brasov cu 4% din totalul platilor online, Iasi (3,2%) si Constanta (3%).

O mare parte a romanilor au obiceiul de a achizitiona produse online in timpul saptamanii, de la biroul unde sunt angajati, intre orele 9:00 si 17:00. In plus, acestia ajung sa cheltuie, in medie, de doua ori mai mult decat de acasa.

Ce se intampla pe piata online din Europa?

Citeste si:  3 aplicatii mobile care iti transforma vocea in text

Pe de alta parte, o cercetare realizata la nivel european de catre GfK arata faptul ca piata online din Marea Britanie este aproape de doua ori mai mare decat celelalte piete de pe continent.

In ceea ce priveste frecventa vizitelor pe site-urile de vanzari online, belgienii petrec circa 2,5 minute pe un site, cu o medie de 21 de site-uri investigate, iar in Marea Britanie media este de 7,7 minute timp petrecut pe site, la un numar de 9 site-uri vizitate. Aici, rata de cumparare este 42,5%.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing Online

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Mai mult, cea mai mare proportie de persoane care cumpara online (55%) se afla in Romania. Cetatenii romani viziteaza, in medie, 8 site-uri, dedicand 7,8 minute fiecaruia. Rusia are cel mai mic procentaj de achizitii online, de doar 19%. Portalurile de social media au fost utilizate de doar 6 procente dintre cumparatorii din Rusia, de 8% in Romania, 14% in Marea Britanie si 22% in Belgia.

Purchase Journey reprezinta solutia GfK care ofera o perspectiva ampla asupra procesului de cumparare, prin analize detaliate privind atitudinile consumatorilor si prin monitorizarea comportamentului lor in mediul online, informatiile fiind obtinute prin tehnologia LEOtrace.

Mihai Matei