Viitorul in domeniul marketingului direct nu mai apartine mass-market, ci doar unor diviziuni ale pietei. Expertii apreciaza ca anii urmatori, campaniile de marketing se vor concentra mai mult pe aceste nise ale pietei, in contextul in care tot mai multi clienti devin din ce in ce mai pretentiosi si mai rigurosi atunci cand sunt interesati de un anumit produs sau serviciu.

Andy Owen, consultant in marketing direct, spune ca mai mult de 80% dintre campaniile de marketing direct nu respecta anumiti termeni si sunt realizate eronat. Specialistul vorbeste despre faptul ca marketingul direct reprezinta una dintre metodele de comunicare care poate trece testul rigurozitatii clientilor. Potrivit expertului, calitatea muncii celor specializati pe acest domeniu a scazut tot mai mult si este realizata cu superficialitate, asa ca 85% din advertising nu este vizibil pe piata pentru ca este realizat destul de prost, 14% prezinta probleme de atractivitate a clientilor, iar numai 1% dintre proiectele actuale inseamna un lucru excelent realizat.

Citeste mai jos

Owen recomanda tuturor celor care activeaza in acest domeniu sa studieze in profunzime noutatile din acest domeniu si sa invete de la profesionisti. Expertul spune ca marketingul direct presupune trimiterea unor scrisori prin posta catre clienti sau a unor e-mail-uri. In aceasta situatie, nu sunt importnate costurile campaniilor, ci cei care primesc scrisorile.

Pe de alta parte, s-a constatat ca utilizatorii sunt mai putin receptivi sa deschida o scrisoare electronica primita pe Internet, iar numarul celor care deschid un e-mail s-a diminuat pentru prima data in istorie, iar lucrurile nu par sa se indrepte nici in viitor. In schimb, rezultatele prin corespondenta clasica sunt in crestere, cu o rata cuprinsa intre 85-90%.

Expertii sunt de parere ca in cazul in care va propuneti o strategie de marketing online, este necesar sa va asigurati ca pe un blog de afaceri, de pilda, sunt postate date care sa intereseze in mod concret audienta voastra. Majoritatea blogurilor de afaceri nu sunt foarte relevante, din cauza ca nu furnizeaza clientilor informatii destul de utile sau educative.

Citeste si:  5 formate de continut online de impact

Care este modalitatea de a cuantifica o campanie de marketing in mediul online?

In cazul in care posezi un magazin online, trebuie sa stii ca uneltele oferite de Google Analytics sunt eficiente, pentru ca iti indica sursa vizitelor de pe site, de care pagini au fost interesati clientii sau care sunt produsele pe care le-au vizualizat si, in cele din urma, le-au si cumparat.

 

Owen mai spune ca, daca ai numai un site de prezentare, Analytics iti arata numai numarul vizitatorilor tai, pe care pagina au intrat, cat timp au stat si de unde provin acestia. Trebuie sa te intereseze faptul ca anumiti vizitatori au cumparat anumite produse sau care este valoarea acestora. De exemplu, poti posta un anunt pe un site care iti aduce mii de vizitatori din care nici unul nu achizitioneaza un produs si un alt anunt, care sa fie postat pe un site diferit, care iti aduce pana la 100 de vizitatori, iar o parte importanta dintre acestia cumpara produse de la tine.

 

Expertul recomanda utilizarea unor promotii de tipul: „Clientul care face o fotografie la aceasta imagine si o trimite la adresa noastra de e-mail primeste o reducere de 20% la produsul…” sau „Utilizati codul de mai jos in e-mail-ul de comanda si veti primi un discount de 15 % din valoarea produsului comandat”.

 

Specialistii spun ca aceste coduri promo trebuie sa fie diferite pentru fiecare site pe care te promovezi, in asa fel incat sa poti masura concret rezultatele fiecarei surse in mod separat, iar vanzarile tale au sanse sa creasca semnificativ.

 

 

Mihai Matei