In lumea afacerilor, exista firme care se bazeaza mai mult pe liderii internationali, dar sunt si companii care apeleaza la manageri locali din tara in care isi deruleaza afacerile. Potrivit afirmatiilor lui Pankaj Ghemawat, profesor la IESE Business School, angajarea unui lider local pe piete de o mare importanta poate sa aiba succes, insa exista riscul ca firmele care se bazeaza doar pe astfel de manageri, sa aiba o perspectiva destul de limitata, anunta BBC.

Pankaj Ghemawat afirma ca liderii au nevoie de experienta si este necesar sa activeze in state straine, „pentru a invata lucruri noi si a-si largi orizontul”. Expertul incurajeaza corporatiile sa isi trimita liderii in alte state cu diferite misiuni de invatare sau de afaceri, nu doar in scopuri de calatorie.

Citeste mai jos

Profesorul universitar mai spune ca expatrierea nu ar trebui sa reprezinte doar un mod de a trimite oamenii din sediile centrale in tarile emergente. „Solicitarile care se aplica in cazul firmelor care vor sa iasa de pe piata domestica sunt valabile si in cazul liderilor globali, recrutati in pietele emergente”, spune specialistul.

Expertul citeaza o cercetare realizata in mediul unor CEO din diferite corporatii. Studiul arata faptul ca circa 7,6 din 10 intervievati apreciaza ca firmele pentru care lucreaza trebuie sa isi dezvolte capacitatea de management global. Din studiu mai reiese ca doar 7% dintre respondenti considera ca firmele lor au realizat acest aspect intr-un mod eficient, conform BBC.

Doar un sfert din capital depaseste granitele nationale, din cauza unor diferente de cultura, politica sau business!

Pe de alta parte, o treime dintre managerii unor corporatii din SUA au recunoscut faptul ca nu au avut succes cand au incercat sa exploateze oportunitatile internationale, mai ales ca nu au avut destui salariati, pe care sa ii detaseze in plan extern.

Citeste si:  Afaceri de succes si cultura prin care acestea s-au facut remarcate

In mediul academic de business se vorbeste tot mai mult despre eforturile expertilor de a-si adapta profilul activitatii lor la trendurile globale. Expertul considera ca ritmul rapid de crestere al pietelor emergente poate sa acclereze ritmul de globalizare a companiilor.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Totusi, datele statistice referitoare la pietele globale arata faptul ca numai pana la 25% din comert, capital financiar, informatie si capitdeal uman depasesc granitele nationale, din cauza unor diferente de cultura, politica sau mediu de business.

De pilda, schimburile comerciale intre Chile si SUA se situeaza la doar 6%, insa expertii apreciaza ca in cazul in care statul chilian ar fi fost situat mai aproape de granitele americane, lucrurile ar fi stat cu totul altfel. BBC arata ca in plus, s-a mai constatat ca schimburile comerciale sunt cu aproximativ o treime mai mici intre statele in care nu se vorbeste aceeasi limba.

Mihai Matei

Ai o functie de conducere si vrei sa iti eficientizezi relatia asupra echipei?

Vrei sa inveti cum sa iti conduci echipa si mai bine si sa obtii, alaturi de ea, rezultate remarcabile?

Vrei sa inveti sa fii un lider pentru cei din jurul tau, chiar daca nu lucrezi intr-o pozitie de conducere?

Atunci vino la Trainingul “Liderii Se Fac, Nu Se Nasc”. Pentru mai multe detalii, CLICK AICI!