In incercarea de a gasi cat mai multe metode pentru motivarea angajatilor, mai mult de 7 din 10 firme care isi amenajeaza birourile, iau decizia de a aranja si un spatiu de relaxare dedicat acestora.

Aceasta este concluzia unui studiu citat de Business Insider si realizat de Adler Weiner Research din SUA.

Expertii de aici sustin ca, desi la multe firme bugetele destinate amenajarii spatiilor de birouri s-au diminuat destul de mult in ultima perioada ca urmare a efectelor recesiunii financiare de pe Glob, unele companii sunt dispuse sa aloce pana la 10.000 de euro pentru implementarea unei zone de relaxare pentru angajatii lor.

Citeste mai jos

Cu toate acestea, bugetul nu este unul constant si poate sa difere in functie de suprafata care urmeaza a fi amenajata, de cat de consistent este numarul salariatilor, dar si de dotarile spatiului respectiv, mai arata cercetarea de piata mentionata. Business Insider scrie ca spatiile de relaxare pot sa incurajeze comunicarea intre angajati, insa la fel de bine se pot adresa si unor sedinte de brainstorming.

Potrivit sursei citate, in clasamentul firmelor care prefera astfel de spatii pentru relaxarea si motivarea angajatilor, se afla cele care din mass-media, publicitate sau IT. Expertii spun ca aceste companii sunt unele multinationale, care isi propun sa adere la o anume cultura organizationala ca sa ofere angajatilor posibilitatea de a comunica mai lejer si de a se cunoaste astfel mai bine.

Totusi, din ce in ce mai multe firme mai mici incearca sa adopte aceasta tendinta, sefii acestora intelegand care este scopul unor astfel de spatii, menite sa incurajeze relaxarea in timpul orelor de lucru. In acest fel, se poate majora productivitatea salariatilor companiei, care sunt mai binedispusi si au si posibilitatea de a se recreea in timpul orelor de program.

Suprafata medie pentru zona de relaxare este de circa 30 metri patrati, in cazul unei firme care are in jur de 50 de salariati!

Citeste si:  Ce trebuie sa schimbi ca sa fii mereu motivat la job?

Studiul companiei americane indica faptul ca zonele open space sunt utilizate ca sa incurajeze colaborarea dintre salariati, iar multe firme au observat ca, daca acestia lucreaza in echipa, sunt mai eficienti decat inainte, intr-un spatiu mai degajat decat intr-o sala de sedinte rigida.

Specialistii vorbesc despre un astfel de spatiu ca despre un tip de amenajare care devine tot mai interesant pentru angajati, al carui scop este acela de relaxare.

Firmele care lucreaza intr-un mediu open-space au aceste zone de relaxare amenajate chiar in mijlocul spatiului de lucru. Cu toate acestea, nici in cazul firmelor care obisnuiesc sa foloseasca birouri inchise nu lipsesc astfel de spatii, dar ele sunt amenajate in zone inchise, speciale.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Resurse Umane

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Cercetarea arata faptul ca in medie, suprafata destinata zonei de relaxare este de aproximativ 30 metri patrati, in cazul unei firme care are in jur de 50 de salariati. Daca compania este mai mare, atunci creste si suprafata alocata, asa incat exista unele proiecte unde au fost amenajate chiar si trei spatii de relaxare in cadrul aceleiasi firme.

Referitor la dotarea unui asfel de spatiu, specialistii americani sustin ca aici exista acces nelimitat la internet, iar printre cele mai solicitate piese de mobiler se afla canapelele si fotoliile.

Business Insider mai scrie ca in plus, tot mai multe firme transforma aceste zone in spatii de joaca, dotate cu mese de biliard sau ping-pong, jocuri de darts si X-Box. Tot mai populare in randul salariatilor au devenit bibliotecile dotate cu carti sau reviste, precum si instrumente muzicale.

Mihai Matei