In clipa cand te afli la carma unui business se poate intampla ca, din diferite motive, comunicarea cu angajatii tai sa aiba de suferit.

Acestia pot acumula astfel multe frustrari, mai ales daca este vorba despre un mediu de activitate dinamic in care trebuie intreprinse multe eforturi pentru a putea face fata concurentei de pe piata.

Expertii citati de Business Insider arata ca este recomandat ca un bun lider sa furnizeze un feedback potrivit angajatilor sai, aceasta fiind un pas important catre cresterea performantelor in cadrul companiei.

Citeste mai jos

Psihologul Mihaly Csikszentmihalyi a adus in discutie ideea implicarii totale intr-o activitate, care iti va reda capacitatea de a obtine o performanta adecvata. Expertul spune insa ca un lider nu poate obtine performante mari fara un feedback adecvat de la cei care lucreaza alaturi de el.

Recomandarea ferma a lui Mihaly Csikszentmihalyi este sa fii cat se poate de transparent, iar atunci cand un salariat nu functioneaza la capacitatea sa maxima, este bine sa ii transmiti prin viu grai unde greseste si ce trebuie sa faca in acest sens.

Este indicat sa aduci in discutie intrebari directe si sa oferi raspunsuri serioase. Desi poate parea dificil, este mai bine decat sa lasi problemele sa se agraveze, mai ales ca un astfel de feedback ii va da ocazia angajatului sa stie exact unde se situeaza si sa ofere o performanta sporita.

Daca angajatul te va intreba despre posibilitatea de a lucra de acasa, cat timp are rezultate bune, ii poti acorda increderea ta! Comunicarea eficienta cu angajatii se bazeaza pe asa ceva.

Exista intrebari pe care angajatii se tem sa le adreseze sefilor lor. Una dintre acestea se refera la faptul daca cumva un salariat poate sau nu sa contribuie pe termen lung la succesul afacerii tale. Expertii sustin ca in cazul in care un angajat nu reuseste sa se potriveasca viziunii tale, este bine sa ii explici clar unde mai trebuie sa lucreze.

Citeste si:  20 dintre cele mai inspirationale citate despre leadership

Trebuie sa ai capacitatea, ca lider, sa ai cu el o conversatie motivationala, care il va putea determina sa serveasca un obiectiv comun.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

O alta intrebare ar fi: „Cum contribui eu la dezvoltarea culturii din companie?”. Managerul ar trebui ca sa discute cu salariatul sau despre felul in care acesta se integreaza in companie. Este recomandat sa dai exemple specifice despre contributia angajatilor la bunul mers al afacerii.

La intrebarea in privinta valorificarii talentului angajatului pentru companie, liderul va trebui sa ii explice ca aptitudinile sale sunt folosite cu succes in companie. Este bine sa il intrebi care considera ca este principala sa abilitate si discuta despre implicarea sa in privinta dezvoltarii business-ului.

Expertul Mihaly Csikszentmihalyi mai spune ca pe de alta parte, ca si sef, trebuie sa discuti despre slabiciunile angajatilor. Ei vor sa evolueze, sa fie mai buni si sa tii o evidenta a acestui proces. Daca angajatul te va chestiona despre posibilitatea de a lucra de acasa, cat timp are rezultate bune, ii poti acorda increderea ta.

Trebuie sa ii dai acestuia posibilitatea sa faca acest lucru, insa va fi necesar sa il monitorizezi cu atentie, ca sa poti observa daca isi pastreaza ritmul de munca. Prin comunicarea cu angajatii, ai sanse mari sa eviti costurile asociate demisiilor, iar increderea va creste in interiorul firmei tale, asa ca sunt toate sansele ca tintele de performanta sa poata fi atinse in viitor.

Autor: Mihai Matei