Superstitiile joaca si ele un rol in lumea afacerilor, insa pragmatismul si puterea de munca predomina printre antreprenori. O afacere este influentata de mai multe elemente, printre acestea aflandu-se capacitatea de bun negociator a celui care o coordoneaza, pregatirea si cunostintele acestuia, competenta sa si chiar anumite auspicii favorabile sau defavorabile care pot aduce beneficii si dezavantaje.

Potrivit unui studiu realizat in Elvetia, antreprenorii din aceasta tara pun norocul pe una dintre ultimele pozitii ale unui top care include elemente favorabile ce pot avea influenta asupra derularii unui business. Astfel, circa 7,8 din 10 antreprenori elvetieni au afirmat ca pentru dezvoltarea unei afaceri, norocul se afla pe unul dintre ultimele locuri. La acest studiu au luat parte in jur de 3.000 de intreprinzatori elvetieni, care au fost pusi in situatia de raspunde la mai multe intrebari pe aceasta tema in cadrul unui sondaj efectuat de studentii din cadrul Universitatii din Berna, Elvetia.

Citeste mai jos

Potrivit Business Insider, multi dintre oamenii de afaceri care au raspuns la intrebari si au avut succes in activitatea lor isi justifica rezultatele prin manifestarea mai multor factori: vointa de a duce la bun sfarsit un plan, inteligenta, respectarea unei strategii si puterea de munca a fiecaruia. Capriciile sortii se afla pe unul dintre ultimele locuri dintre acesti factori, arata studiul.

Cu toate acestea, unii dintre antreprenorii care au esuat in afaceri si au luat parte la acest studiu afirma insa ca de vina pentru insuccesul lor a fost ghinionul, scrie Business Insider.

Realizatorii cercetarii din Elvetia mai precizeaza ca in aceasta tara „norocul” obtinut de unii antreprenori reprezinta chiar o parte din cultura si obiceiurile unor anumite zone. De pilda, s-a constatat ca afaceristii elvetieni din zonele unde se vorbeste mai mult limba italiana si franceza sunt mai predispusi sa aprecieze ca auspiciile sub care demareaza un business sunt cele care influenteaza in mod decisiv felul in care evolueaza acesta in viitor.

Pe de alta parte, antreprenorii care locuiesc in zonele din Elvetia unde se vorbeste mai mult limba germana sustin ca afacerea lor are succes, daca se va axa mai mult pe o strategie bine gandita, pe pragmatism si determinare, decat pe auspiciile sortii sau pe aparitia norocului.

Citeste si:  Cum iesi din rutina obositoare si sa prosperi in munca ta

Ghinionul in business este legat de inabilitatea de a gandi in perspectiva asupra afacerii

In plus, expertii au constatat ca si varsta influenteaza destul de mult atitudinea antreprenorilor. De exemplu, tinerii pun mai mult pret pe noroc decat antreprenorii mai in varsta si mizeaza mai mult pe soarta decat o fac varstnicii chestionati, afirma specialistii din cadrul Universitatii din Berna.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Potrivit acestora, este foarte posibil ca experienta unor oameni de afaceri mai in varsta sa micsoreze influenta norocului asupra unei noi afaceri, iar in antreprenoriat, ghinionul sa reprezinte numai o simpla piedica, care poate fi depasita printr-o gandire pragmatica. De asemenea, trebuie spus ca mentalitatea oamenilor de afaceri elvetieni reflecta o noua gandire in privinta reusitei unei afaceri. Unii dintre respondenti au apreciat ca daca ai capacitatea sa sesizezi anumite avantaje ale unei investitii si stii sa profiti de acestea, poti spune ca ai avut noroc.

In schimb, ghinionul in business este legat de inabilitatea de a gandi in perspectiva asupra afacerii. Cercetarea mai arata faptul ca 30% dintre afaceristii elvetieni care au luat parte la studiu recunosc ca au avut parte de noroc in privinta investitiilor sau a stabilirii unor relatii de afaceri cu diversi clienti.

Business Insider mai scrie ca o mare parte dintre cei care au raspuns la intrebari au afirmat ca ghinionul nu reprezinta decat o piedica ce poate fi depasita si care poate sa apara in orice clipa in calea unei afaceri noi. Pentru asta, trebuie sa ai abilitatea de a sesiza anumite oportunitati, de a te pregati cat mai temeinic, de a munci mult si de a invata din experienta altora. Toate acestea pot face ca anumite piedici aparute in calea afacerii sa fie depasite destul de lejer, mai arata studiul mentionat.

 

Mihai Matei