La aceasta intrebare te poti astepta la o varietate foarte mare de rapsunsuri. Si este normal, pentru ca domeniul este foarte vast si atunci si posibilitatile ca atare sunt nenumarate.

Cu toate acestea, m-as risca sa imi prezint o versiune posibila asupra acestui subiect.
Din punctul meu de vedere, un management de calitate este atunci cand nivelul de angajament al celor ce lucreaza in companie este mai mare de 50%. In acest caz, inseamna ca managerul nu doar si-a facut onorabil datoria, dar este evident preocupat de cresterea oamenilor de sub comanda sa. Iar acest aspect este, daca vreti, cel mai insemnat scop al muncii de manager, pe care multi, este adevarat, il eludeaza sau il ignora pur si simplu, sub presiunea activitatilor “urgente si importante”.

Citeste mai jos

Cei mai “periculosi” manageri sunt aceia pentru care orice lucru pare a fi urgent si important. De fapt, ei vor sa-si dea cat mai multa importanta.

Zilele trecute imi povestea cineva de un CEO al unei mari companii care nu doar ca se preocupa nepermis de mult de activitatile administrative (de la cumparatul mobilei de la IKEA si caratul ei la firma, pana la innumaratul si redistribuitul cosurilor de gunoi), dar nici nu-i lasa pe angajati sa-si faca munca pentru care au fost angajati. Iar cel ce imi povestea se gandea daca CEO stie ce anume are e l de facut in firma aceea?  Evident, ca gradul de demotivare creste spectaculos, din spusele persoanei, intr-un loc de munca unde marea majoritate a angajatilor isi faceau cu drag si placere munca. Si acum le place ce fac, dar interventiile CEO-ului sunt din ce in ce mai descumpanitoare pentru ei, de neinteles si absurde.

Citeste si:  7 intrebari pe care sa ti le pui cand vine vorba de reputatia online a companiei tale

Pentru a avea un angajament in firma de peste 50% este necesar sa:

  • Implici in decizii cat mai multi oameni, de preferinta fiecare pe nivelul sau de operare;
  • Te preocupi constant de cresterea angajatilor si dezvoltarea lor;
  • Veghezi ca fiecare sa-si asume responsabilitatea in functia sau pozitia pe care o are;
  • Ai grija ca regulile si procedurile sa fie respectate de toti, fara exceptie;
  • Evaluezi constant si echilibrat performanta angajatilor;
  • Recompensezi promt si corespunzator performanta.

Desi, dupa cum vedeti, nu este nici complicat si nici un proces foarte laborios, cele 6 reguli de mai sus sunt extrem de rar respectate sau macar amintite din cand in cand.

De ce se intampla asta?

Pentru ca foarte multi manageri, mai ales de nivel inalt, ajung in aceste pozitii fara a avea habar ce au de facut in noua calitate;

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Pentru ca foarte multi manageri sunt avansati pentru anumite comptente sau abilitati manifestate in pozitia avuta anterior si ei continua sa faca ceea ce stiu mai bine, desi in noua pozitie nu de asa ceva este nevoie, ci de cu totul alte lucruri/competente;

Pentru ca uneori sunt promovati “yes-man-i” pentru comoditate si consolidarea pozitiei cucerite;

Pentru ca, fiind in necunoasterea noului rol obtinut, cei mai multi manageri abuzeaza de pozitie pentru a-si impune punctul de vedere, asta daca mai intreaba cate ceva, pe cate cineva.