Nu exista o formula magica pentru a deveni un manager extraordinar. Este un amestec de calitati si trasaturi completat de o personalitate carismatica.

Reteta depinde in principal de echipa pe care o conduci, ce atitudini, responsabilitati si nivel de abilitati au. Asadar, daca iti doresti sa fii un manager bun, nu exista o abordare unica, o abordare care functioneaza pentru toti.

Citeste mai jos

Pe masura ce lucrezi la a-ti da seama de ce trebuie sa faci sa ajungi un sef de succes, ai grija sa eviti urmatoarele strategii de management:

Seful ignorant

Este vorba despre acel manager care nu arata nici cel mai mic interes in ceea ce priveste echipa cu care lucreaza. E cel care isi asuma responsabilitatea doar pentru sarcinile care trebuie realizate. Asta nu face decat sa te indeparteze de echipa si sa-i faca pe angajati sa-si piarda respectul pentru tine si increderea in deciziile pe care le iei. Daca nu incerci macar sa ii cunosti sau sa le vezi abilitatile, cum altfel vei reusi sa intelegi de ce sunt capabili? Mai mult, cum vor putea angajatii sa evolueze si cum sa-si puna in lumina potentialul?

Seful absent

Rolul de manager este, intr-adevar, solicintant si iti ocupa mare parte din timp. Insa, daca lasi aceasta incarcatura sa iti preia viata de zi cu zi si o folosesti ca scuza pentru a nu te intalni cu angajatii, nu vei castiga respectul lor. Un manager trebuie sa fie disponibil pentru echipa lui, pentru a oferi posibilitatea de a pune intrebari, a prezenta idei. In plus, cum altfel pot beneficia angajatii de indrumare si conducere din partea ta? Ai grija sa iti gestionezi corect responsabilitatile, pentru a avea timp si de echipa ta.

Citeste si:  Afacerile de familie sau cateva motive ca sa ai succes in business

Seful cel mai bun prieten

Toti managerii isi doresc sa fie placuti de angajati. Isi doresc sa le fie prieten si sa ii faca sa se simta confortabil in prezenta lor. Mai mult, sa fie o placere sa pentreaca orele de munca alaturi de ei. Insa, nu este intotdeauna bine sa fii cel mai bun prieten al angajatilor, mai ales atunci cand vine vorba de a le da vesti proaste sau a le oferi critica sau feedback negativ. Iar prietenia poate bruia trasmiterea informatiilor intr-un mod corespunzator. Cel mai bine este sa incerci sa le fii apropiat, sa le castigi increderea, sa faci glume, insa sa pastrezi o anumita distanta care sa iti ofere autoritate si spatiu sa-ti exerciti responsabilitatile de lider.