Desi un sef ar trebui sa stie sa se exprime si sa fie capabil sa isi motiveze subalternii, deseori se intampla ca unii dintre ei sa spuna lucruri nu tocmai bine gandite, ba dimpotriva, chiar prostesti. Asta se intampla din orgoliu, din nerabdare sau chiar din lipsa de pregatire profesionala. Iata cateva exemple ale unor fraze neinspirate utilizate de sefi, care ne pot pune pe ganduri cu privire la competenta acestora.

„Ar trebui sa nu discuti niciodata cu seful meu”

Deseori se intampla ca un manager sa spuna unui angajat sa evite dezbaterile cu seful sau, deoarece in acest mod ii va fi subminata autoritatea. In astfel de cazuri, se intampla ca un sef sa isi instruiasca angajatul sa comunice doar prin lantul oficial de management. Specialistii in comunicare sunt de parere ca aceasta este o decizie eronata care va ingreuna in timp relationarea dintre subalterni si manageri, mai ales ca intr-o companie, datele circula libere foarte rapid, iar incercarea de a controla un astfel de fenomen este cat se poate de nenaturala.

Citeste mai jos

Recomandarea expertilor este aceea de a le propune angajatilor sa discute oricand despre voi, ca si sefi, cu un superior din cadrul firmei.

„Daca vei proceda asa, vei castiga experienta, care iti va folosi pe viitor”

Exista si manageri care afirma asa ceva in clipa cand isi propun ca un angajat sa accepte un salariu mai mic decat valoarea muncii depuse intr-o firma. De pilda, in cadrul unui stagiu de practica, deseori se intampla ca un sef sa se foloseasca de acest aspect pentru a gasi mai multi angajati tineri, sezonieri.

Specialistii spun ca in acest caz ar trebui sa le transmiteti subalternilor ca vor fi recompensati cu salariul adecvat muncii depuse si ca vor avea posibilitatea sa invete cat mai multe lucruri despre activitatea lor din viitorul profesional.

„Sunt cu ochii pe tine in fiecare zi”

Exista unii sefi care considera ca in cazul in care vor vedea cum isi petrec angajatii timpul, o sa stie sa ii „struneasca” mai bine si sa ii faca mai eficienti. Specialistii sustin ca o astfel de decizie impiedica realizarea unor proiecte inovative in cadrul firmei, iar angajatii vor incerca sa se adapteze unui sef care nu stie ce vrea.

Mai degraba, ar trebui sa le spuneti clar oamenilor de sub voi ceea ce este necesar sa faca, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara, spun expertii in resurse umane.

Citeste si:  Lucruri pe care ni le spunem si ne opresc din a avea succes

„Un consumator are intotdeauna dreptate”

In acest caz este vorba despre o fraza demodata, care il poate pune in cumpana pe un angajat mai experimentat, care poate sa cunoasca mult mai bine decat un sef o situatie specifica unui anumit client, cu care colaboreaza de ceva timp. Specialistii sunt de parere ca un manager eficient va sti cum sa gestioneze relatia cu un angajat, asa incat sa nu se implice prea mult in relatiile cu clientii subalternului sau.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Daca esti sef si vrei sa oferi suport unui subaltern, atunci spune-i mai degraba ca ai incredere in judecata lui si ca il sustii in luarea oricarei decizii.

„Ma astept de la tine sa fii loial companiei”

Exista multi sefi care apreciaza ca angajatii trebuie sa isi pastreze jobul actual, desi poate ca au parte de o oferta mai consistenta din partea unei alte companii. Totusi, expertii sustin ca fidelitatea ar trebui sa existe de ambele parti. Insa, astazi, multi angajati risca sa fie concediati sau detasati la un moment dat, asa ca un sef care gandeste, va transmite ca va continua sa isi sustina subalternul, daca acesta merita intr-adevar suportul sau.

„Daca nu faci cum spun eu, atunci vei parasi firma”

Deseori se intampla ca un sef sa le transmita angajatilor ca stie mai multe despre activitatea lor decat stiu chiar angajatii in sine, mai bine spus, acesta ajunge in pozitia de a dicta cum ar trebui sa fie facute lucrurile.

Totusi, un bun manager ar trebui sa isi gestioneze angajatii, si nu munca acestora. Potrivit specialistilor in HR, un sef ii spune angajatului ce sa faca, nu cum sa duca la bun sfarsit activitatea, astfel incat el ar trebui sa ii acorde acestuia sansa sa isi valorifice personalitatea. Si in acest caz, un sef inteligent ii va transmite angajatului ca va miza pe ideile acestuia si ca va avea incredere ca lucrurile vor evolua si se vor rezolva, cu beneficii importante de ambele parti.

 

Mihai Matei