Exista o serie de lucruri pe care ar trebui sa le iei in considerare inainte de a incepe o afacere. In primul rand, e foarte important sa intelegi diferenta dintre o afacere si un hobby si sa decizi care anume va fi scopul afacerii tale.

 

Asa ca, pentru a te ajuta sa incepi mai usor, iata ce ar trebui sa faci:

 

Cunoaste tipul si structura afacerii

Fiecare tip de afacere poate avea cerinte juridice diferite, asa ca, este important sa intelegi aceste cerinte inainte de a decide ce este mai bine pentru afacerea ta. Ai putea sa iti pui urmatoarele intrebari:

Citeste mai jos

  • Ce tip de afacere vei incepe?
  • Ce produse sau servicii vei vinde si cum le vei vinde?
  • Exista lucruri pe care nu le stii in legatura cu industria aleasa?
  • Te vei ocupa de importul sau exportul marfii?

 

Cunoaste-ti produsul sau serviciul

Acest pas este esential pentru orice afacere, indiferent de felul acesteia. Fara a cunoaste foarte bine produsul sau servicul pe care il vei oferi, iti va fi greu sa mergi mai departe si sa demarezi un plan de marketing.

Tipul de produs sau serviciu pe care il vei oferi va influenta si structura afacerii tale. In functie de ceea ce vinzi, vei putea decide daca te vei dezvolta doar in mediul online, daca vei avea nevoie de birouri sau de un magazine fizic. Toate aceste aspecte pot avea un impact mare asupra afacerii tale in ceea ce priveste personalul, spatiul de depozitare sau costurile pentru chirie.

De asemena, inainte de a incepe o afacere, afla daca oamenii sunt interesati de produsele sau serviciile tale. Ai putea sa faci unele cercetari sa vezi daca intr-adevar ideea ta merita efortul. Fa o analiza, colecteaza si evalueaza informatii pentru a-ti putea formula obiectivele. Afla statistici din industria vizata, tendinte actuale in vanzare, vorbeste cu alti proprietari de afaceri din aceeasi industrie si invata din experientele lor.

Citeste si:  Integrarea angajatilor care lucreaza de la distanta in echipa

In legatura cu acest aspect, ai putea sa iti pui urmatoarele intrebari:

  • Este o idee fezabila?
  • Exista un loc bun pe piata pentru produsul sau serviciul meu?
  • Care sunt resursele de care dispun?
  • De ce aptitudini am nevoie?
  • Care este concurenta mea?
  • Ce diferenta va aduce produsul meu pe piata?
  • Am capacitate financiara pentru a-mi dezvolta ideea?

 

Cunoaste-ti clientii

Este foarte important sa stii cui anume vei vinde produsele/serviciile tale. In acest scop, incerca sa faci unele cercetari pentru a vedea care sunt potentialii tai clienti, care sunt obiceiurile acestora – asta inseamna sa vezi cine iti va cumpara produsele sau se va folosi de servicile tale si cum vor face acest lucru.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Daca vei activa in mediul online, va trebui sa fii atent cum iti formezi baza de clienti si cum ii vei directiona catre tine. Verifica ce fel de clienti cumpara de obicei online, ce anume cumpara si unde cauta acestia produsele sau serviciile dorite.

 

Crearea unui plan de marketing

Scopul uni plan de marketing este de a te ajuta sa ajungi la un public tinta si sa stimulezi baza de clienti actuala. Pentru crearea unui plan de marketing ai putea sa iti pui urmatoarele intrebari:

  • Care va fi numele afacerii?
  • Cine sunt clentii mei?
  • Unde ii gasesc pe potentialii clienti si care sunt nevoile acestora?
  • Cum adaptez produsele sau serviciile in functie de nevoile clientilor?

 

Raspunzand la intrebarile prezentate mai sus, iti vei clarifica ideea de afacere si vei avea toate informatiile necesare pentru a-ti dezvolta planul de afaceri.