Interviurile pentru un loc de munca pot fi foarte stresante. Este normal si de asteptat, mai ales daca iti doresti cu adevarat acel job. O modalitate prin care poti reduce stresul primei intalniri cu angajatorul este sa fii pregatit.

Sa stii despre ce sa vorbesti si despre ce nu trebuie sa discuti este esential pentru bunul mers al interviului. Iata, deci, despre ce e bine si ce nu e bine sa vorbesti la un interviu:

Ce este bine sa comunici?

  • Despre cum ai aflat despre locul de munca din companie si despre companie

Daca nu vei fi intrebat, cel mai bine este sa spui tu cum ai ajuns in contact cu compania. Mai mult, spune cate ceva despre aceasta. De ce esti interesat de postul oferit? De ce te vezi lucrand in echipa lor? Acest lucru ii va demonstra intervievatorului un real interes din partea ta. Nu uita sa iti exprimi recunostinta pentru ca ai fost luat in considerare pentru acest post.

Citeste mai jos

  • De ce esti potrivit pentru locul de munca

Foloseste exemple din viata reala, din experienta si din posturile precedente pe care le-ai ocupat, prin care sa evidentiezi de ce esti potrivit pentru acest loc de munca. Mai mult, vorbeste despre responsabilitatile pe care le aveai si cum te vor ajuta si la acest loc de munca. Ai grija sa modelezi exemplele si povestile, astfel incat sa se potriveasca cerintelor si responsabilitatilor specifice postului pentru care ai aplicat.

  • Evidentiaza ca lucrezi bine in echipa

Fa-l pe intervievator sa inteleaga ca unul dintre punctele tale forte este munca in echipa. Cateodata esti intrebat care sunt calitatile tale, atunci poti sa spui ca una dintre ele este ca iti este usor sa colaborezi cu colegii.

  • Vorbeste despre dorinta de a evolua pe plan profesional si personal

Cu totii apreciem persoanele care sunt intr-o continua evolutie, asa ca asigura-te ca aceeasi impresie lasi si tu. Convinge persoana care te intervieveaza ca iti doresti sa inveti, sa te dezvolti si ca acest loc de munca te ajuta la rafinarea abilitatilor pe care le ai deja. In plus, poti sa spui si ce extra-activitati in domeniu urmezi pentru a te perfectiona pe plan profesional. Nu este gresit nici sa discuti despre ce activitatile creative pe care le faci pe plan personal.

Citeste si:  5 lucruri pe care sa le faci vinerea pentru cresterea productivitatii in saptamana ce urmeaza

Ce NU este bine sa spui:

  • Nu vorbi de rau fostul loc de munca sau compania pentru care obisnuiai sa lucrezi

Prin orice experienta neplacuta ai trecut, nu este bine sa duci vorba mai departe, mai ales la un interviu. Mai degraba, daca esti intrebat, asuma-ti o pozitie neutra, pozitiva. Concentreaza-te pe ceea ce ai invatat din fiecare experienta, oricat de neplacuta a fost. Nu vorbi negativ despre cineva cu care obisnuiai sa lucrezi. Asta il poate face pe cel care te intervieveaza sa creada ca esti o persoana cu care se lucreaza greu.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Resurse Umane

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Nu spune ca esti emotionat

Chiar daca te coplesesc emotiile si esti stresat, o companie nu isi doreste sa angajeze pe cineva care nu are incredere in el.

  • Nu raspunde evaziv la intrebari

Poate cel mai important lucru la un interviu este sa iti arati interesul. Iar asta nu o vei face niciodata daca raspunzi evaziv la intrebarile intervievatorului. Incearca sa aduci argumente la fiecare replica pe care o dai. Fii specific cu ceea ce raspunzi si bine informat.

  • Nu te indeparta de subiect

Povestile sunt o modalitate interesanta de a te conecta cu cei din jur, insa in cazul unui interviu ele trebuie sa aiba legatura cu o nevoie a companiei, o experienta similara traita de intervievator sau legata de locul pe care doresti sa-l ocupi. Nu te indeparta mai mult de subiect.