Exista situatii intr-o companie, cand in clipa in care actionarii anunta ca un manager se va retrage din functia sa, unii spera ca firma respectiva sa isi recruteze un CEO din afara companiei, insa deseori se intampla ca acel nou lider sa provina din structurile interne.

De pilda, in anul 2013, cand Steve Ballmer a anuntat ca se retrage din functia de CEO al Microsoft, actionarii au fost imediat de acord cu decizia sa, determinand o crestere cu 7% a actiunilor. Potrivit Business Insider, perspectivele in ceea ce priveste un nou lider au devenit foarte atractive pentru multi dintre investitorii de la Microsoft.

Cu toate acestea, persoanele care sperau ca firma sa aduca un nou lider din exterior s-au inselat, iar compania a mizat pe veteranul Satya Nadella, care a devenit CEO. Expertii sunt de parere ca multe companii de renume isi aleg noul sef din interior. Cei de la firma de consultanta globala Booz and Company arata in cadrul unei cercetari ca cele mai importante companii din lume care si-au ales un nou CEO recent s-au bazat pe persoanele din interior, respectiv in jur de 71% din firme.

Citeste mai jos

Specialistii sustin ca multe firme mari vor sa fie familiarizate cu noul sef. Gary Neilson, expert la Booz and Company spune ca argumentele in ceea ce priveste desemnarea unui candidat intern pentru functia de CEO sunt atent analizate.

Specialistul precizeaza ca in cazul in care un angajat s-a dezvoltat in interiorul unei companii, atunci va beneficia de increderea conducerii executive si va intelege mai bine felul in care ar trebui sa fie in viitor schimbate lucrurile. Cercetarea arata faptul ca o astfel de numire interna va contribui la stimularea moralului angajatilor, indicand ca acestia au sanse egale de promovare in ierarhie, pe termen lung.

Deseori, promovarea oamenilor din interiorul firmei inseamna de fapt un instrument foarte bun pentru a le permite angajatilor sa vada ce fel de oportunitati de dezvoltare au, scrie Business Insider.

Cu toate acestea, pentru ca o recrutare interna sa aiba succes, firmele trebuie sa examineze cu mare minutiozitate candidatii. Companiile trebuie sa determine acele functii care nu trebuie lasate vacante intr-o companie, sa descopere oamenii cu potential si isi ia masuri ca acestia sa aiba parte de o instruire adecvata.

Fie ca vorbim despre un sef din exteriorul sau din interiorul companiei, conteaza foarte mult calitatea lui!

Citeste si:  Managementul echipei: cum sa rezolvi conflictele dintre angajati

 

Totusi, specialistii anunta ca recrutarea din interior a unui CEO are parte de neajunsurile sale. Unii dintre acestia au reprezentat martori ai unor schimbari si va fi dificil sa modifice ceva, daca se vor intoarce impotriva colegilor care i-au ajutat sa fie propulsati in functia de CEO.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

In ceea ce priveste compania Microsoft, seful care si-a dat demisia, Steve Ballmer va face inca parte din board-ul firmei, iar Bill Gates va deveni consilier tehnologic al companiei. In plus, noul CEO, veteranul Satya Nadella, va trebui sa readuca Microsoft acolo unde ii este locul.

Steve Ranger, coordonator al site-urilor tehnologice TechRepublic si ZDNet UK spune ca noului sef ii va fi greu sa schimbe imaginea companiei. „Trebuie sa construiasca din locul in care a ramas Ballmer pentru a oferi o noua directie”, spune expertul.

Totusi, atunci cand se pune problema dezvoltarii angajatilor din interior in vederea propulsarii lor in functia de CEO, exista si candidati care pot sa isi mentina detasarea fata de companie, in ciuda anilor petrecuti acolo. Acestia au o imagine diferita fata de rolul lor, vad compania prin ochii unui nou-venit si se pot detasa de felul in care privesc lucrurile cei experimentati.

„Fie ca vorbim despre un sef din exterior sau din interior, conteaza calitatea lui”, spune Amanda Goodall, experta in management pentru Cass Business School. Expertul considera ca directorii executivi trebuie sa inteleaga intreaga afacere pe care o conduc. „Nu este vorba despre intelegerea sectorului respectiv, ci si despre intelegerea afacerii in ansamblu”, mai spune Amanda Goodall.

 

Autor: Mihai Matei