Brandingul este unul din cele mai importante aspecte ale unei afaceri, mica sau mare, B2C sau B2B. O strategie de branding eficienta, cu siguranta te poate plasa cu un pas inaintea competitorilor.

Dar ce inseamna brandingul mai exact? Cum poate afecta sau imbunatati acesta chiar si cea mai mica afacere?

Pur si simplu, brandul este o promisiune pe care tu o faci clientului. Brandul ii spune clientului ce asteptari poate avea din partea produselor si serviciilor tale si ce anume te diferentiaza de competitori. Brandul este o combinatie intre cine esti, cine vrei sa fii si felul in care te percep oamenii ca esti.

Citeste mai jos

Insa, temelia unui brand de departe o reprezinta logo-ul – cel mai important instrument al identitatii tale vizuale. Aceasta reprezentare grafica are rolul de a transmite toate informatiile concentrate din brand-ul tau.

 

Crearea unei strategii de branding

O strategie de branding insemna cum, ce, cand, unde si cui vrei sa comunici mesajele tale. Locurile unde alegi sa iti faci publicitate fac parte din strategia ta de branding. Canalele de distributie, ceea ce comunici verbal si vizual, de asemenea sunt parte din strategia ta de branding.

 

Definirea brandului

Definirea brandului este ca o calatorie de auto-descoperire intr-o afacere. Ea poate fi dificila, incomoda si sa iti consume destul de mult timp. Inainte de a incepe, ar trebui sa iti raspunzi la urmatoarele intrebari:

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Care e misiunea companiei mele?
  • Care sunt beneficiile pe care le aduc produsele sau serviciile mele?
  • Ce parere au deja clientii si potentialii clienti despre compania mea?
  • Care sunt calitatile pe care clientii as vrea sa le asocieze cu compania mea?
Citeste si:  Scopuri principale pentru strategia de branding

Fa unele cercetari. Afla nevoile, obiceiurile si dorintele clientilor actuali si potentiali. Si nu te baza pe ceea ce crezi tu ca ei cred despre tine. Afla ce cred ei cu adevarat.

 

Odata ce ti-ai definit brandul, cum faci sa treci la actiune? Iata cateva sfaturi simple, testate in timp:

  • Creeaza un nume – cuvantul sau cuvintele pe care le vei utiliza pentru identificarea companiei tale, produselor sau serviciilor.
  • Creeaza un logo de impact si plaseaza-l peste tot unde ai ocazia.
  • Creeaza un slogan – un mesaj semnificativ si concis care sa ramana in mintea oamenilor si care sa cuprinda esenta brandului tau.
  • Alege grafica si designul – mergi dupa aceeasi schema – alege un design consistent si de impact in acelasi timp.
  • Exprima ceea ce brandul tau este cu adevarat – clientii nu se vor intoarce la tine daca ceea ce promiti este cu totul altceva decat ceea ce poate oferi brand-ul tau.
  • Fii consistent. Am lasat acest punct pentru final deoarece implica toate cele relatate mai sus. Daca un brand nu este alcatuit din toate elementele esentiale, va avea toate sansele de a fi un esec.

 

Acum, dupa ce ai aflat care sunt cei mai importanti pasi in crearea unei strategii de branding, citeste si Extinderea brandului – pasii de urmat.