In domeniul vanzarilor se vorbeste non-stop despre tot felul de tehnici, de chichite sau de secrete ale succesului. Totusi, oamenii de vanzari uita de multe ori bazele teoretice ale eficientei in vanzari.

Asadar, va prezentam cele zece porunci pentru vanzari eficiente, pentru intalniri reusite si scopuri atinse.

 1. Inchide gura si deschide larg urechile

Este esential ca in primele minute de interatiune sa iti asculti interlocutorul. Bineinteles ca vrei sa iti prezinti produsul, serviciul, oferta, promotia, dar nu stii daca abordarea ta va atinge nevoia celuilalt. Asadar, provoaca-l la discutie, fa-l sa vorbeasca si sa iti spuna ceea ce vrei sa auzi. Chiar si atunci ai grija sa nu vorbesti despre tine, despre produsele si serviciile tale si, mai ales, nu te apuca sa reciti discursul de vanzare.

 2. Vinde prin intrebari, nu prin raspunsuri.

Aminteste-ti de fiecare data: nimanui nu ii pasa cat de bun esti pana nu intelege cat de bun il crezi pe el. Uita de faptul ca esti acolo sa vinzi ceva si gandeste-te ca esti acolo pentru a afla cat mai clar care anume sunt nevoile prospectului tau. Intreaba cat mai mult pentru a afla cat mai multe.

 3. Comporta-te ca la o prima intalnire.

Fii curios – nu numai ca este permis, este chiar de preferat. Scopul este acelasi ca si la punctele trecute, anume faptul ca trebuie sa stii ce isi doreste prospectul tau. In plus, acesta nu completeaza un chestionar online impersonal, ci isi doreste o discutie clara si coerenta, care sa duca undeva. Win-win.

Citeste mai jos

 4. Vorbeste ca si cum ai avea un prieten in fata (unul fata de care trebuie sa pastrezi diplomatia)

In lumea business-ului de azi, discursurile clasice, tehnicile de convingere si persuadare, cliseele, nu mai prind niciun peste. Asa ca, vorbeste normal, fii uman!

 5. Fii atent la ce anume NU spune interlocutorul tau.

Trebuie sa observi daca celalalt este grabit, daca pare agitat, nervos. Daca da, poti intreba daca este momentul potrivit sa purtati respectiva conversatie. Multi oameni de vanzari sunt atat de prinsi in atingerea obiectivelor lor, incat uita ca au o fiinta umana in fata.

Citeste si:  10 citate pentru oamenii de vanzari

 6. Nu pune accent pe tine.

Daca ti se adreseaza o intrebare, raspunde clar si la obiect, pe scurt, dar cuprinzator si apoi treci repede mai departe. Inca o data – nu este despre tine, ci despre celalalt.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

 7. Daca ai reusti sa intelegi ce isi doreste prospectul, treci mai departe si incearca sa aduci in discutie ceea ce vrei sa oferi.

Dar doar dupa ce ai inteles foarte clar! Leaga-te de nevoile lui si adu in discutie produsul/serviciul pe care il oferi.

 8. Alege cu grija beneficiile pe care te bazezi

Daca vezi ca esti ascultat, alegeti catetva beneficii dintre cele pe care le ai pregatite si prezinta-le doar pe acelea. Nu te apuca sa enumeri, unul dupa altul, toate avantajele pe care i le poti aduce, leaga-te de situatia lui particulara (daca ai cum, chiar cu cuvintele lui).

 9. Intreaba-ti interlocutorul daca exista vreo bariera inspre trecerea la urmatorul pas

Deja ar trebui sa aveti increderea resiproc castigata. Fii uman si intreaba persoana din fata ta daca mai sunt si alte implicatii. Iti vei creste credibilitatea si, astfel, vei putea trece la urmatoarea etapa:

 10. Invita-ti prospectul sa treaca la actiune

Daca totul a decurs asa cum trebuie, poti trece la « call-to-action ». Invita-l pe celalalt la o colaborare. Inca o data, nu folosi expresiile tipice din vanzari, ci pastreaza tonul si atitudinea de om, nu de om de vanzari (chiar daca stii ca esti unul chiar bun).

Autor: Claudia Caraba