Continuam seria de campanii de marketing legendare cu inca doua pagini din istoria brandingului facut ca la carte: Volkswagen si Marlboro. O prezentare savuroasa ce cuprinde doua din cele mai bune exemple de cum se face o campanie de marketing si advertising de succes.

 

Volkswagen: Think Small

vw

Citeste mai jos

Foarte multi oameni din industria marketingului si a advertisingului aleg sa descrie campania “Think Small” (Gandeste Mic) a celor de la Volkswagen ca una de aur – una din cele mai bune campanii de marketing si advertising din toate timpurile. Prin aceasta campanie au fost fixate niste standard greu de depasit. Creata in 1960 de legendara agentie Doyle Dane & Bernback (DDB), campania si-a propus sa raspunda la o simpla intrebare: Cum poti schimba o perceptie colectiva?

Americanii au inclinat mereu inspre a cumpara masini mari, tipic americane. Chiar si la 15 ani dupa terminarea Celui de-al doilea Razboi Mondial, cei mai  multi dintre americani evitau achizitionarea autovehiculelor nemtesti. Deci ce a facut aceasta campanie Volkswagen? A confirmat toate perceptiile oamenilor – perceptia colectiva. Crezi ca sunt mic? Da, sunt. Nu a incercat niciodata sa fie altceva decat este, ci a aratat oamenilor ca mai mic nu inseamna neaparat mai rau sau mai putin util.

Asta e cea mai importanta idee cu care trebuie sa ramai in urma acestei campanii: Nu incerca sa vinzi produsele sau serviciile ca altceva decat sunt ele de fapt. Consumatorii vor recunoaste si vor aprecia sinceritatea.

Marlboro: Marlboro Man

m

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Faimoasa campanie Marlboro Man (Barbatul Marlboro) a inceput sa ruleze in 1955 si a reprezentat puterea pe care o capata un brand atunci cand creeaza un stil de viata in jurul produsului sau. Iti doresti sa fii liber? Iti doresti sa fii masculin? Asta ar fi definitia perfecta a lui Marlboro Man. Ideea unei campanii de marketing si advertising reusite. Reclamele din cadrul acestei campanii de marketing au fost foarte eficiente pentru ca au captat stilul de viata ideal la care aspira orice barbat in acea vreme.

Lectia ce se desprinde din aceasta campanie? Adu-ti aminte ca orice ai vinde are nevoie sa se incadreze cumva intr-un stil de viata autentic sau un stil de viata ideal.