Clement Nicolaescu este un antreprenor de succes, care si-a desfasurat activitatea profesionala in jurul proiectelor din domeniul tehnologiei si al comunicarii. Impreuna cu Teodor Dima infiinteaza TheLIVE.Agency, agentie full service pentru productii video live. Secretul succesului lui este nevoia de a descoperi permanent noi idei, totul fiind sustinut de unicitatea proiectelor sale. Din propria experienta ne marturiseste ca un detaliu poate strica toata constructia, iar lipsa atentiei sau a preciziei stapanirii lucrurilor iti poate transforma eventualul succes intr-un esec nedorit. Insa, pentru ca este un optimist convins si pentru ca greseala este mama invataturii, a hotarat sa ia tot ce este mai bun din propriile nereusite.

In cele ce urmeaza, va invitam sa cititi interesantul salt catre succes al lui Clement Nicolaescu, presarat cu peripetii pe muchie de cutit. Din acest interviu invatam ce inseamna esecul, succesul si perseverenta antreprenorului in Romania de azi.

 

1. Portal Management se pozitioneaza ca o sursa de inspiratie pentru performanta in afaceri. Asadar, te rugam sa ne spui ce anume te motiveaza pe tine. Ce te determina sa continui sa te dezvolti si sa iti conduci afacerea pe drumul catre succes?

 

Citeste mai jos

Intotdeauna am simtit un soi de necesitate de a construi. Daca nu sunt activ implementand idei deja planificate, imediat apar idei noi. Asadar, ma tin ocupat sa construiesc lucrurile pe care le planific deoarece, altfel, imi vin idei noi. Ca antreprenor, mai este si motivatia data de angrenajul pe care il construiesti tu insuti si caruia trebuie sa ii asiguri continuitate in functionare.

 

2. Sa privim putin in trecut. Care au fost primii pasi care te-au transformat in omul de astazi?

 

Nu stiu altii cum sunt, dar eu …

Cand vine vorba despre trecut, cred ca sunt definitorii momentele in care descopeream ceva si timp de mai multe zile imi organizam un soi de “lockdown” in care ma focusam la maxim pe acel lucru sau idee. De exemplu, la un moment dat am descoperit calculatorul. Era vorba de un CIP03. Arata si functiona cu totul altfel decat cele de astazi. Lucrai cu el in limbajul BASIC. Bineinteles ca nu exista Internet pentru documentatie. Am stat in fata acelui calculator o saptamana pana am invatat (experimentat) tot ce se putea despre limbajul de programare, fara sa fiu instruit in programare sau sa fie in planurile mele de viitor acest domeniu. Pur si simplu m-a atras.

Un alt exemplu este din facultate cand, inainte de primul examen din sesiune, citind, mi-a venit ideea ca o anumita problematica din dreptul civil poate fi privita si interpretata cu totul altfel decat ne spuneau profesorii in tratat. Bineinteles ca nu am mai mers la niciun examen in acea sesiune si m-am ocupat 100% de scrierea unui articol academic in care sa expun ideea mea. Acel articol a devenit primul articol scris de un student in revista de specialitate, “Dreptul”.

 

3. Cum a inceput activitatea ta antreprenoriala? Care a fost primul proiect pe care l-ai sustinut?

 

Activitatea antreprenoriala a inceput foarte devreme. A inceput cu un esec. Insa, parcursul proiectului a fost foarte bun, iar finalul, chiar daca nedorit, a fost foarte util pentru a invata cum un detaliu iti poate darama toata constructia.

Era in anii de dupa Revolutie. DVD-ul nu inlocuise inca utilizarea casetelor audio. La Facultatea de Drept era o concurenta imensa, iar unul dintre examene era cel la Limba Romana. Aceeasi materie era un examen important si pentru viitorii liceeni. Imi placea foarte mult gramatica, mama mea fiind profesoara de Limba Romana.

Am considerat ca exista toate ingredientele unei afaceri de succes si am pornit la crearea unui curs audio de Limba Romana pentru admitere.

Am conceput cursul, am inregistrat vocea intr-un studio al unui post de radio pentru a avea o inregistrare de calitate si am gasit si partenerii interesati de multiplicarea cursului si vanzarea lui. Era vorba de o casa de productie muzicala foarte cunoscuta. Acordul initial si l-au exprimat pe baza textelor fara sa auda inregistrarea. Pe atunci nu puteam trimite pur si simplu un fisier ca atasament la email. Trebuia sa merg personal cu caseta audio. Ceea ce am si facut.

Insa, dupa cateva minute de auditie, cade bomba. Eu, care le propuneam un curs de Limba Romana, pronuntam gresit in inregistrarea audio cuvantul “exemplu”. Da. Spuneam “de ecsemplu” in loc sa spun “de egzemplu”. End of story. Instant.

Toate detaliile, atat in ceea ce priveste continutul cursului, dar si calitatea intregistrarii, fusesera verificate si ras-verificate. Doar acesta scapase. Si a fost indeajuns.

 

4. Care a fost cea mai mare provocare pe care ai intampinat-o sau de ce schimbari majore ai avut parte in decursul carierei tale?

 

Provocarile au fost la tot pasul. Intotdeauna m-am acomodat cu schimbarile si reinventarile, deoarece le-am privit ca modalitati de a construi. Imi face placere sa inteleg domenii noi si sa gasesc modalitati creative de a le aborda.

Astfel, mi-au devenit familiare domenii precum cel juridic, e-commerce, marketing, publicitate, comunicare, productie video, pe care le-am asezonat cu ceva limbaje de programare.

 

5. Este dificil sa fii antreprenor in Romania in 2019? De ce anume se loveste cel mai des un antreprenor roman?

 

Traim, probabil, cele mai bune vremuri pentru a fi antreprenor. Tehnologia face ca drumul de la idee la implementare sa fie extrem de rapid. Resursele necesare dezvoltarii unui proiect sunt din ce in ce mai scazute si mai accesibile. Globalizarea pune la dispozitie antreprenorilor piete imense in care isi pot expune si vinde serviciile sau produsele. Societatea pare ca a inceput sa inteleaga si sa incurajeze spiritul antreprenorial. Din pacate, statul nu pare ca tine pasul cu vremurile in acest sens si, probabil, cele mai multe bariere pe care le intalneste un antreprenor sunt legate de birocratie sau de modul cum statul gestioneaza diverse ecosisteme.

Desigur, nu toate sunt roz in lumea antreprenorilor si rata succesului este inca scazuta. Dar avem motive sa fim optimisti.

In perioada de inceput, cred ca antreprenorii intampina dificultati in a contura ideea lor intr-un mecanism de business. Pe masura ce proiectul avanseaza, antreprenorii trebuie sa invete sa isi formeze o echipa competenta in jurul lor si sa delege.

 

Citeste si:  26 – 27 Septembrie 2014 – Training intensiv “Atinge excelenta in vanzari”, editia a XIV-a

6. Cand a luat nastere pasiunea pentru domeniul tehnologiei comunicarii si ce evolutie a avut de-a lungul timpului?

 

Utilizarea tehnologiei pentru comunicare si interactiune este o constanta in toate proiectele in care m-am implicat, fie ca a fost vorba despre e-commerce, publicitate online sau transmisiuni live.

Evolutia pasiunii mele a urmat trendul evolutiei tehnologiei. Pe masura ce tehnologia comunicarii s-a transformat, eu am fost in plutonul early adopters, imaginandu-mi noi modalitati de utilizare.

 

7. Cum a devenit TheLIVE.Agency realitate?

 

TheLIVE.Agency este o agentie full-service pentru proiecte de productie video live si se adreseaza companiilor care au inclus sau intentioneaza sa includa continutul video live in strategia departamentelor de marketing, comunicare, vanzari, evenimente.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Interviuri antreprenori de succes

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

TheLIVE.Agency a avut un proces de creare de 10 ani. In timpul acesta, am dus la bun sfarsit nenumarate proiecte de productie video live atat in Romania, cat si in mai multe tari europene (Ungaria, Cehia, Austria, Franta, Olanda, Elvetia).

Asa am inteles ca putem imbunatatii mult calitatea rezultatului daca avem o abordare integrata. Lansarea unei agentii full-service pentru productii video live a fost un pas natural.

 

8. Cum a luat fiinta business-ul? Cum ti-a venit ideea, care au fost primele linii conturate?

 

Primul gand a fost ca, asa cum evolutia tehnologiei a democratizat si alte moduri de comunicare, tot la fel se va intampla cu productia video live.

Aveam exemplul publicatiilor. Cu ceva vreme in urma, pentru a porni o publicatie, aveai nevoie de o tipografie, de o retea costisitoare de distributie si de timp pana cand textul ajungea in fata ochilor cititorilor. Tehnologia a schimbat totul. Oricine isi poate porni propria publicatie in mai putin de 5 minute, iar accesul la cititori este instant.

Am plecat de la convingerea ca se va intampla la fel si in cazul productiei video live si ca o transmisiune live va fi mult mai accesibila decat utilizarea costisitoarelor si complexelor care de transmisiune live ale televiziunilor clasice.

Asfel, am inceput sa construim un business prin care sa punem serviciile respective la dispozitia celor care vor sa transmita live evenimente, conferinte de presa, lansari de produse, cursuri.

Diferentele in ceea ce priveste tehnologia intre momentul nostru de start de acum 10 ani si momentul actual sunt imense.

Daca ar fi sa ne sumarizam aceasta evolutie in ultimii 10 ani am putea enumera: SD -> HD -> FullHD -> UltraHD sau FireWire -> HDMI -> SDI sau 1G -> 2G -> 3G -> 4G .  Sunt doar niste acronime, insa ele reprezinta o bucata din istoria tehnologiei.

Intre timp, toti marii actori de pe piata comunicarii online (YouTube, Facebook, Vimeo) au facut din transmisiunile live o functionalitate principala.

 

9. In ce punct se situeaza agentia acum?

 

Agentia, lansata la finalul lunii ianuarie, face pasii necesari pozitionarii in piata. In acest sens, ne asumam rolul de a prezenta brandurilor modalitatile in care pot utiliza cel mai bine proiectele de continut video live in diverse departamente si strategii.

In aceste zile am lansat un Incubator pentru astfel de proiecte de continut video live unde noi vom oferi, in mod gratuit, tot sprijinul necesar (inclusiv logistic) unui numar de proiecte cu potential.

 

10. Ce inseamna o agentie full service pentru video live? Cat de mare este cererea pentru serviciile live?

 

O agentie full-service trebuie sa se ocupe de toate aspectele unui proiect. Este la fel si pentru continutul video live. Noi ne ocupam de toate aspectele, plecand de la strategia de comunicare si planificare a ceea ce se intampla in fata camerelor de filmat si pana la productia propriu-zisa si echipamentele necesare.

Cererea pentru realizarea de continut video live este in continua crestere, deoarece deja companii mari precum Google, Facebook, Microsoft pun la dispozitia utilizatorilor platforme de transmisiune live. Tehnologia a evoluat foarte mult, permitand productii de calitate superioara, iar companiile sunt interesate de realizarea de continut propriu.

 

11. Ce sfaturi i-ai acorda unui tanar antreprenor roman, indraznet si curajos?

 

Parerea mea este ca un antreprenor trebuie sa gaseasca modalitati de a grabi mult procesul prin care verifica daca ideea lui este o idee care prinde in piata si sa nu piarda din vedere niciodata ca trebuie sa devina un om de afaceri, adica sa isi calculeze totul in bani.

De asemenea, inainte de a se lamuri daca ideea de business va fi de succes sau nu, un antreprenor la inceput de drum ar trebui sa se lamureasca daca a fi antreprenor este o idee potrivita sau nu. Nimic nu este usor atunci cand esti antreprenor. Pentru orice realizare trebuie sa muncesti de 10 ori mai mult decat iti imaginezi atunci cand pornesti la drum.

 

12. In final, dupa cum ne cere traditia, te rugam sa ne lasi cateva cuvinte care sa serveasca drept inspiratie cititorilor.

 

As incuraja toti cititorii sa experimenteze antreprenoriatul. As incuraja si copiii sa faca acest lucru. Nu este nevoie sa renunti la serviciu sau sa pornesti o companie pentru a experimenta. Este nevoie doar de un proiect, de o idee pe care sa vrei sa o transformi in realitate. Iti imaginezi ceva ce nu exista si apoi faci pasii necesari pentru a construi acel ceva.

Se poate incepe cu lucruri simple. Poti organiza ceva necesar in casa, in scara blocului sau in cartier. Asa iti vei da seama daca iti place sa construiesti.