In momentul in care interactionezi cu un client sau potential client nu ai cum sa stii in ce stare il vei prinde. Intr-adevar nu este usor sa gestionezi o situatie in care ai de-a face cu un client dificil fie ca este din cauza ta, fie ca nu. Asadar, iata o serie de tactici pe care sa le aplici in acest caz.

Recunoaste furia respectivului cat mai repede

Un client dificil va deveni de trei ori mai tensionat daca furia ii va fi ignorata. Trebuie sa iti dai seama cat mai repede, asa ca fii pe faza!

Fii empatic si arata-i ca iti pasa

Spune-i respectivului ca iti dai seama ca este foarte dificil pentru el si convinge-l de faptul ca faci tot ce iti sta in putinta pentru a-l ajuta. Retine absolut orice detaliu iti da, pentru a sti cum sa gestionezi conversatia in etapele urmatoare.

Nu grabi niciodata un client dificil

Ai multa rabdare cu clientii aflati in aceasta stare. Lasa-i sa spuna tot ce au de spus. Nu ii intrerupe si nu incerca sa ii opresti. De foarte multe ori, cea mai buna optiune este sa taci si sa asculti. Gandeste-te ca, astfel, sunt mari sanse sa isi dea seama ca au exagerat si sa iti accepte mult mai usor oferta.

Pune intrebari

Incearca sa intelegi cat mai multe lucruri specifice din problema pe care acestia o au, pentru a putea sa vii cu o solutie viabila. Incearca sa ii determini sa vina cu raspunsuri clare.

Determina-l sa vorbeasca despre solutii

In momentul in care simti ca apele s-au mai linistit, incearca sa ii faci sa discute problema in mod rational si propune-le cea mai buna solutie. Daca acest moment nu apare, reprogrameaza in mod diplomat discutia.

Citeste si:  Intrebari de calitate adresate de oamenii de vanzari

Nu uita sa mentionezi elemente temporale

Chiar daca esti incantat de faptul ca ai ajuns la o solutie reciproc benefica, nu uita de starea de tensiune a clientului si spune-i in exact cat timp vei rezolva problema. Reperele temporale dau credibilitate si, astfel, linistesc oamenii. Apoi, foarte important: respecta deadline-ul.