Chiar si inainte de aparitia campaniilor de marketing la nivel mondial, a reclamelor de televiziune si a retelelor de social media, logo-ul unei companii a avut o importanta foarte mare.

De-a lungul timpului, companiile cat si consumatorii acestora s-au schimbat, de asemenea, schimbandu-se si logo-ul acestora in mod dramatic. Totusi, unele logo-uri au avut puterea incredibila de a rezista zeci sau chiar sute de ani.

Conform unui studiu realizat de Wall Street, urmatoarele logo-uri sunt printre cele mai vechi din lume, acestea trecand prin foarte mici schimbari de-a lungul timpului sau chiar neschimbandu-se deloc.

 

  1. Stella Artois

Originile berii Stella Artois se afla undeva in jurul anului 1.366 cand fabrica de bere Den Hoorn a fost infiintata in stella-logo3oraselul belgian, Leuven. Un berar local pe nume Sebastian Artois a cumparat fabrica de bere in anul 1708 si a redenumit-o dupa numele sau.

Citeste mai jos

Cuvantul „stella” care inseamna stea in limba latina, a fost adaugat atunci cand fabrica a lansat prima bere de sezon, numita „Steaua de Craciun”, in 1926. Cu toate acestea, in urma numeroaselor schimbari de management de-a lungul a sute de ani, logo-ul original nu s-a schimbat.

Astazi, concernul multinational Anheuser-Busch Inbev distribuie Stella Artois in peste 80 de tari. Conform unui studiu realizat de Platon Logic Limited, Stella  Artois este berea belgiana cea mai vanduta din lume.

 

  1. Shell Gas

In anul 1981 Marcus Samuel si Compania au inceput comercializarea kerosenului prin intermediul transportului shell-logomaritim, de la Londra in India, primind in schimb scoici care erau vandute pe pietele europene. La inceput, afacerea cu scoici a avut atat de mult succes incat a adus cea mai mare parte din profiturile companiei.

Samuel a adaugat numele de Shell (scoica) in anul 1897 si a de desemnat, ca si logo pentru compania sa, imaginea unei scoici. In anul 1915 Shell a deschis primul service din California, totodata, introducand in logo culorile rosu si galben, acel model de logo aflandu-se in uz chiar si in ziua de astazi.

Citeste si:  5 moduri de dezvolta o cultura organizationala dintr-un start up

In prezent, Shell este un din cele mai mari companii energetice din lume.

 

  1. Levi Strauss si Compania

Logo-ul companiei Levi’s, ilustrat de doi cai, probabil este la fel de durabil ca denimul pe care acesta este imprimat. levis-logoLevi’s a folosit acest logo pentru prima data in anul 1886, ca o modalitate de a creste cota de piata inainte de a-i expira brevetul cu privire la procesul de prelucrare a jeansilor. Logo-ul a ajuns atat de cunoscut incat foarte multi clienti intrebau de „acei pantaloni cu doi cai”. De fapt, brandul a folosit numele de „The Two Horse – Cei doi cai”, pana in anul 1928 cand Levi Strauss inregistreaza ca marca oficiala numele de „Levi’s”.

 

  1. Heinz

Heinz a dat lovitura pe piata in anul 1869 cand Henry Heinz și L. Clarence Noble, fondatori ai companiei Heinz heinz1Noble, au vandut primul produs sub eticheta companiei, acesta fiind o cutie de hrean ce continea un sos preparat dupa reteta lui Henry si a mamei sale, Anne.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Heinz Noble nu a supravietuit recesiunii financiare din anul 1873, insa, Heinz a revenit la vanzarea de condimente  pe o piata mult mai larga in anul 1876, cand a introdus ketchup-ul pe piata americana. Pana in anul 1876 Heinz a crescut ajungand sa  furnizeze mai mult de 5.700 de produse in intrega lume.

Logo-ul heinz isi are radacinile in originalul Heinz Noble al anilor 1869. De-a lungul timpului acesta s-a schimbat foarte putin in ceea ce priveste fontul, dimensiunea si forma.