Un plan de branding este esential inainte de a te apuca sa scrii strategii de marketing si branding, bugete de promovare si crestere a notorietatii sau inainte de a face orice alt pas inainte.

Practic, acesta ar trebui sa fie o anexa a planului de afaceri in sine, alaturi de planul de vanzari sau de cel general de marketing. Dar ce trebuie sa contina? Ei bine, va vor arata patru mari puncte care trebuie sa fie integrate in cuprinsul acestuia.

 

1. Obiectivele de business

Un plan de branding trebuie sa porneasca rezumand cateva cifre si date din planul de afaceri – mama. Asadar, trebuie sa scrii ce asteptari ai de la afacerea ta? Cand vrei sa le implinesti? Care sunt pasii intermediari pana la atingerea tintelor propuse?

 

2. Piata tinta

Sau publicul tinta. Sau consumatorii tinta. Sau clientii si potentialii clienti pe care iti vei concentra eforturile de crestere a notorietatii intr-un mod care sa coincida cu valorile si misiunea organizatiei. Aceste date trebuie sa fie in concordanta cu cele din planul de marketing.

 

3. Pozitionarea

Care este promisiunea brandului tau? Acea „unique selling proposition” explicata? Cu ce te diferentiezi de concurenta? Pe baza a ce elemente vrei sa convingi oamenii sa cumpere de la tine? Pozitionarea de brand ar trebui sa fie inclusa si in planul de marketing, dar acest lucru nu este obligatoriu. In plus, aici trebuie sa fii foarte detaliat, nu sa scrii doar rezumatul. Pe de alta parte, in planul de marketing apar toate beneficiile produsului sau serviciului tau, iar in planul de branding trebuie sa incluzi doar cateva – cele care pot aduce cea mai mare eficienta in atragerea clientilor.

Citeste si:  Mituri si realitati despre branding

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Ideal este sa incerci sa gasesti o pozitie proprie, unica, pentru a te diferentia din start de piata concurentiala.

 

4. Canalele si identitatile

Trebuie neaparat sa te gandesti si sa scrii aici ce anume elemente vrei sa ramana in mintea publicurilor tale in urma eforturilor de promovare pe care le vei face. Plus, trebuie sa te gandesti ce medii vei folosi? Televiziunne, marketing online, un mix de marketing, te vei folosi mai mult de relatiile publice? In planul de marketing apar canalele de promovare a produselor si serviciilor, dar, nu uita ca aici vorbim despre branding, despre notorietate.

 

Autor: Claudia Caraba