Achizitiile in mediul online au crescut semnificativ in Romania, cu toate acestea o mare parte din utilizatorii de internet din Romania inca nu au incredere in  magazinele online. Conform  site-ului GPeC (comunitate dedicate e-commerce-ului )

“Un cumpărător online face, în medie, 8,2 achiziții pe an – în ușoară creștere față de anul 2014 când media era de 8,1 și față de anul 2013 când cifra era de 7,9 achiziții/an. În schimb, cumpărătorii online români preferă în continuare și într-o majoritate covârșitoare de aprox. 90%, să plătească ramburs (în numerar, la livrarea produselor).”

Conform acestui site cumparaturile online au luat avant fata de alti ani atat pe platformele mobile cat si celor dedicate dekstopurilor. Practic 50% din comenzile efectuate din platformele e-commerce au fost facute, anul acesta prin platformele mobile (tocmai de aceea este bine ca interfata site-ului sa fie responsive sau “mobile friendly” )

Citeste mai jos

Cu toate ca increderea fata de comertul online a crescut vizibil in Romania majoritatea romanilor nu au incredere in magazinele din online. Frica de site-uri false este mult mai mare decat orice statistica, asadar cum putem castiga increderea  potentialului client?

 

  1. Site-ul arata bine.

Omul este o fiinta vizuala, sunt mai multe sanse ca un om sa isi creeze o imagine pozitiva daca:

Calitatea imaginilor, paleta de culori, caruselele de imagini, asezarea si structura paginii online sunt ceea ce definesc un site facut sau nu bine, cel putin pe partea de front-end (tot ce tine de aspect de la nivelul programarii si al design-ului).

Ideea de baza este ca site-ul sa nu fie cateva poze cu text si culori aiurite. Orice pagina trebuie sa aiba o structura foarte bine definite, clara care sa explica concis clientului cu ce se ocupa site-ul tau.

2.Cum expui produsele?

Produsele sunt poze reale (cu toate ca unele site-uri de bijuterii sau imobiliare prefera sa foloseasca randari aceasta nu este  tocmai o alegere buna. Cine ar avea incredere intr-un produs daca nici nu stie cum arata cu adevarat).

Citeste si:  Marketing pe social media: se schimba rutina

Au informatii detaliate despre materialele folosite, locul de import, marimi si pret.  Eventual, in magazinele ce se ocupa de haine daca puteti adauga un ghid de marimi explicativ cu atat mai bine.

 

3. In pagina “Despre Noi” trebuie neaparat afisate datele legale ale firmei de care apartine site-ul.

Clientul tau trebuie sa stie cu cine lucreaza. Si trebuie sa vada ca afacerea este legala, ca produsele tale se vand cum trebuie dar (desi nu suna placut) ca poti fi tras la raspundere pentru inconveniente.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing Online

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

4.Un live-chat.

La ce ajuta un live-chat? Ei bine utilizatorul stie ca cineva real, uman este in permanenta conectat si il poate ajuta atunci cand nu intelege interfata sau cum functioneaza platforma de comenzi.

5.Politica de retur foarte bine explicata

Clara si cat mai avanatajoasa pentru potentialul client nemultumit. Daca cel care doreste sa achizitioneze produsul stie ca isi poate recupera investitia in cazul unei situatii neplacute, este mult mai probabil ca acesta sa aiba incredere in magazinul tau si sa comande linistit.

6.Sistem de rating si sectiune de comentarii

Un sistem bine puse la punct atat in site (pentru produse) cat si pagini de social media dedicata magazinului tau. Userii isi vor impartasii experienta iar aceasta va ajunge mai usor la prietenii si cunostintele lor. Cel mai usor e sa castigi increderea oamenilor prin a te folosii de buna experienta a clientilor deja existenti.

 

 Acesta este mai mult “tips”.

7. Ai platforma de plati PayPal in site

Orice cunoscator al internetului stie ca un site care are acordul PayPal de a ii folosi servicile de plata este un site de incredere pentru ca PayPal chiar isi verifica colaboratorii.