Imaginea si identitatea ta profesionala se creeaza in fiecare secunda in mintea oamenilor din jurul tau. Este ca o harta a ceea ce stii, faci si esti. Colegii, superiorii, clientii culeg din comportamentul tau zilnic caracteristicile si valorile pe care iti construiesti identitatea profesionala. Acest profil reflecta de fapt “imaginea ta profesionala perceputa”. E simplu sa te intrebi doar din cand in cand: Ce ar spune fiecare dintre cei de mai sus atunci cand nu esti langa ei despre tine? Iar un set de indicii ai putea descoperi fiind mai atent la feedback-ul pe care il primesti atunci cand interactionezi cu fiecare.

Cum ai putea sa o imbunatatesti si odata cu ea cu sigurata vei imbunatatii si performanta ta?

Citeste mai jos

Alegerea iti apartine, asadar alege sa fi propriul artizan al acestei imagini.

Dar pentru a face un prim pas va fi nevoie sa devii constient ca aceasta imagine a ta se reflecta intr-o oglinda pe care o gestioneaza ei. Asadar te-ar ajuta mai repede o atitudine proactiva, decat una reactiva pentru a obtine ceea ce iti doresti – o imagine profesionala echivalenta celei din oglinda ta.

O strategie in aceasta directive ar fi sa explorezi cu atentie valorile si trasaturile de caracter ce formeaza scheletul acestei imaginii. De pilda te consideri  o persoana recunoscatoare de felul tau, dar oare manifesti aceasta valoare si in relatia cu ei? Este aceasta o caracteristica pe care iti doresti sa o regasesca la tine colegii, superiorii sau clientii? Care ar fi profilul social pe care ai vrea sa il pastreze in minte atunci cand vorbesc despre tine? Dar cel despre competentele tale?

Cautand raspunsul la aceste intrebari ai putea gasi ce castigi si ce pierzi din pricina imaginii profesionale, pe care o reflecti zi de zi. Ce ai avea de castigat sa o aduci mai aproape de cee ace esti cu adevarat? Probabil mai multa credibilitate, o coerenta mai mare intre ceea ce esti si ceea ce faci, un echilibru interior si evident sanse sa fii recunoscut ca autentic.

Citeste si:  Cum ajungem sa imbinam armonios ceea ce facem cu ceea ce suntem

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Resurse Umane

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Un parcurs eficient pentru a reconcilia sau reconstrui, dupa caz, identitatea profesionala si imaginea profesionala ca perceptie rezulta din cercetarile si observatiile realizate de Herminia Ibarra, care recomanda parcurgerea a trei etape:

  • Observarea unui role-model pentru a identifica potentiale identitati profesionale;
  • Experimentarea caracteristicile intr-o stare denumita sine-provizoriu;
  • Evaluarea experientei pe baza standardelor interne si feedback-ului extern.

Daca observatia nu implica actiune, cel de-al doilea stadiu implica asocierea temporara a unor caracteristici cu sine, Acest fapt face dificila tranzitia catre noua identitate, intrucat poate da nastere unor conflicte interne in zona valorilor personale si evident la comportamente incongruente cu noi insine. In toata aceasta perioada de identificare cu noua identitate putem insa gasi calea de a porni de la acele valori care ne anima pe noi si a cauta in role-modelul ales caracteristicile complementare, ce pot fi internalizate autentic sau sa identificam calea congruentei intre ceea ce suntem si cum actionam profesional.

Caile obisnuite pentru a face acest demers mai sigur si mai sustenabil sunt de obicei consilierea vocationala si coaching-ul. Instrumentarul de interventie din cele doua domenii urmaresc obiective clare, cu o trasabilitate a demersului si respectand capabiliattile clientului de a alege solutii armonioase pentru viitor, astfel incat sa poata gestiona provocari profesionale noi in armonie cu sine.