O cercetare care a fost comandata de Erste Group a evidentiat faptul ca  numarul celor care folosesc online banking in tara noastra s-a majorat constant in ultimii 3 ani, de la 2% la 6%.

Cercetarea comandata de Erste Group si BCR si citata de Agerpres evidentiaza faptul ca circa 1 din 5 romani se axeaza pe folosirea serviciului de online banking sau mobile banking, precum si pe o vizita la filiala locala a unei institutii bancare pentru a-si solutiona problemele financiare.

Citeste mai jos

Studiul mai arata ca circa 7 din 10 dintre persoanele care detin deja produse bancare utilizeaza deseori zona de self service. In aceasta zona, se pot efectua plati, se pot face depozite si retrageri, iar specialistii spun ca acesta reprezinta canalul de tranzactionare folosit cel mai frecvent.

In plus, datele arata ca zona de consiliere rapida este utilizata in acest moment de 60% dintre cei care au luat parte la studiul mentionat in scopul unor operatiuni de tranzactionare. De asemenea, circa o treime dintre respondenti au declarat ca folosesc Internet banking cu scopul de a efectua plati fara numerar, ordine de plata sau pentru a-si verifica situatia contului la un moment dat.

Circa 6 din 10 romani incearca sa se informeze despre calitatea produselor financiare oferite de diferite banci din tara noastra, iar in jur de 28% dintre acestia sustin ca au ca principala sursa de informare familia sau prietenii apropiati.

47% dintre utilizatorii de smartphone folosesc online banking pentru efectuarea unor plati

Rezultatele studiului arata ca aproape 26% dintre respondentii romani care au varsta intre 30 si 49 ani detin un smartphone, 14% dintre acestia au o tableta, iar 4 din 10 detin un laptop.

Citeste si:  Cum va evolua numarul angajatilor din sectorul bancar in viitor

Circa 47% din utilizatorii de smartphone si tablete electronice utilizeaza Internet banking-ul pentru a efectua plati si ordine de plata, mai arata specialistii.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Finante si Economie

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Studiul mai indica faptul ca bancile din tara noastra incurajeaza tot mai mult efectuarea platilor cu ajutorul cardului, dar si utilizarea Internet banking-ului, pentru a oferi clientilor modalitati cat mai moderne de plata.

Serviciile bancare din Romania au tendinta de a deveni tot mai informatizate, iar bancile incearca sa ofere clientilor instrumente de asistenta si educatie financiara, dar si recompense pentru cei care platesc online, isi verifica in mod periodic veniturile si cheltuielile sau isi stabilesc tinte concrete de economii si investitii.

Mihai Matei