Poate cea mai grea parte din management este sa dai si sa primesti feedback. Este usor sa critici, insa este destul de complicat sa oferi o critica suta la suta constructiva, in general vorbind. Insa cand vorbim de departamentul de creatie lucrurile sunt si mai complicate. Indiferent ca vorbim de designer, content sau copy writer produsul muncii lui este evaluat din punct de vedere subiectiv. Critica partii creative se foloseste de trei lucruri: gustul personal, gandire critica si si emotie. Iar problema apare in acest punct, cum poti oferi feedback obiectiv? In special daca luam in considerare ca tipul de feedback pe care il oferi pe creatie nu tine doar de talentul tau de a comunica.

 Iti oferim cateva exemple de cum dai feedback constructiv departamentului de creatie.

Cand analizezi un design sau un text, uneori nici nu stii de unde sa incepi evaluarea. Uneori, este incredibil de greu sa ne despartim de gusturile sau preferintele personale. Atunci ne trezim in situatia de a respinge munca celui cu care colaboram – desi, in fapt, rezultatul este bun. Pentru a evita astfel de situatii cel mai bine este sa ne distantam.

Citeste mai jos

1. Tinteste scopul.

Indiferent de faptul ca personal tu il preferi pe Kafka in locul lui Kant sau paleta cromatica a impresionismului in fata celor folosite in renascentism, incearca sa te gandesti mereu la scopul final al proiectului. Inainte sa incepi sa critici pune urmatoarele intrebari:

  1. Care este obiectivul acestui design sau text?
  2. Ce elemente sunt strans legate de obiectiv?
  3. Sunt aceste elemente relevante pentru atingerea scopului?
  4. De ce si de ce nu?
Citeste si:  5 tipuri de angajati care nu trebuie sa lipseasca din afacerea ta

Inainte sa incepi critica propriu-zisa, noteaza raspunsurile si construieste feedback-ul pe baza lor. Asa vei  puncta doar lucrurile relevante si nu vei risca sa fii prea acid sau sa refuzi ceva ce doar nu este pe gustul tau.

2. Balanta intre pozitiv si negativ, acorda timp notitelor pentru a le face concise.

Nu te grabi sa notezi doar ce nu este bine. Noteaza si ce este pozitiv, ce este in cocondordanta cu si concluzii. Spre exemplu, in loc sa ii spui ce sa taie din design sau text, te poti axa pe ce idee, motive si elemente ar trebui sa se axeze in continuare. Ofera persoanei cu care colaborezi  un mic ghid.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

3. Nu ezita sa lauzi.

Nu este nimic gresit in a cauta aspecte care iti plac si a le lauda. De fapt, este chiar indicat pentru ca fiecare dintre noi avem nevoie de putina lauda. Este chiar incurajator.