În toate aspectele vieții noastre, indiferent că vorbim despre latura personală sau cea profesională, comunicarea eficientă este esențială pentru propriul succes.

Relațiile personale au de suferit atunci când nu există comunicare deschisă, același lucru intervenind și în cazul companiilor, mai mici sau mai mari. Din fericire, există numeroase modalități în care putem să îmbunătățim comunicarea la locul de muncă, iar o platformă HR se va dovedi un instrument prețios din acest punct de vedere.

Citeste mai jos

Facilitarea comunicării în cadrul companiei, printre beneficiile implementării unei platforme HR

Odată cu implementarea unui program de resurse umane, vei avea la dispoziție un instrument util, prin care angajații vor avea acces mai ușor la informație și vor comunica mai eficient.

Angajatul are la dispoziție, încă din prima zi de lucru, prin intermediul unui modul de onboarding, informații despre colegii implicați în programul de training și în primele sale proiecte. Integrarea va fi în acest fel mai ușoară, fiecare dintre părțile implicate având din start câteva informații esențiale în legătură cu persoana cu care va colabora.

Beneficiile includ comunicarea informală, între angajați, dar și comunicarea formală în organizație, existând astfel un canal de informare oficial pentru toate noutățile legate de organizație.

Softul de resurse umane va interconecta, de altfel, jucătorii din cadrul organizației în toate procesele ce implică departamentul HR. Atunci când soluția software oferă facilități de self service, angajatul va genera, de exemplu, o cerere de concediu ce va ajunge automat la manager pentru aprobare,         înregistrându-se și în aplicația de pontaj, odată ce a fost aprobată.

Misiunea și obiectivele companiei, dar și obiectivele individuale – sunt transmise mult mai simplu, clar și unitar, angajatul, dar și managerul, având acces în permanență la ele.

Facilitatea de Self Service pentru angajați oferită de compania HR Sincron, o soluție eficientă de comunicare

Citeste si:  Cum sa alegi cu succes o lenjerie provocatoare

Facilitatea de Self Service pentru angajați propusă de soluția Sincron HR Software se bazează pe utilizarea aplicației de comunicare internă Employee Portal. Fiecare angajat are un cont în aplicație, putând accesa direct documentele și informațiile care îl interesează, în funcție de nivelul său de autoritate.

Citeste mai jos

O aplicație cu funcționalități de Self Service pentru angajați va permite o mai bună comunicare între membrii organizației: management, membri ai departamentului HR și angajați.

Angajatul își poate urmări de aici obiectivele, evaluările, dar și programele de training, cererile aprobate și toate documentele care îl privesc. Angajatul are, de asemenea, acces la inițierea unor fluxuri de resurse umane: poate lansa diverse cereri (de concediu, de învoire, etc).

Dincolo de comunicarea formală, este importantă și comunicarea și colaborarea dintre angajații aflați pe poziții similare sau între angajați și manageri. Prin intermediul organigramei companiei, angajații au acces la informații utile despre colegi și rolul lor în cadrul departamentului în care activează, având o imagine completă asupra organizației.

În companiile care au implementat o aplicație intranet s-au observat progrese în colaborarea dintre angajații din diverse locații sau diverse departamente, de exemplu, cu efecte benefice asupra activității acestora.

Aplicația intranet pentru angajați Employee Portal este unul dintre cele mai eficiente instrumente de bun venit și demarare a onboarding-ului pentru noii angajați. Aceștia primesc încă de la început informații relevante la nivel organizațional, integrarea și comunicarea cu noii colegi fiind mai ușoară.

În timp ce utilizarea unui soft de resurse umane nu va putea înlocui comunicarea directă la locul de muncă, atunci când fluxul informațiilor este automatizat, comunicarea este mai ușoară, iar eficiența – maximă.