Afacerile de succes sunt consolidate cu ajutorul clientilor multumiti si stabili. Pentru a putea creste de la zero o intreprindere este nevoie de clienti stabili. Iar acest lucru este aproape imposibil fara o comunicare eficienta. Cum iti impulsionezi echipa sa comunice mai eficient cu clientii?

Suntem cu totii de acord cu faptul ca trebuie sa existe o proportie echilibrata intre serviciu si viata personala, insa un studiu realizat in S.U.A, pe 583 de companii, a evidentiat faptul ca minimum o patrime stau extraordinar de prost la capitolul relatii cu clientii.  Timp de 30 de zile au fost trimise mailuri, interesate de cumpararea serviciilor promovate de catre companii, din 9 domenii diferite. Rezultat a fost faptul ca o patrime nu au raspuns niciodata mailurilor.

Un alt experiment cu structura similara, de data aceasta, al celor de la Harvard Business Review facut pe 2,241 de companii a semnalat ca 23% dintre acestea nu au raspuns niciodata la mailuri.

Citeste mai jos

Unul dintre motivele principale pentru falimentul unei afaceri este lipsa de comunicare eficienta cu potentialii clienti.

Iata cum iti poti impulsona  echipa sa comunice mai eficient cu clientii.

Sunt metode tiranice si metode practice si usor de implementat. Printre cele mai bune metode pe care le poti aplica sunt:

  1. Creeaza un cod intern de comunicare. Caile de corespondenta trebuie sa aiba o insemnatate clara pentru echipa ta.
  • Un mail poate avea conotatia de „Astept un raspuns in 24 de ore”
  • Un meseaj sms poate insemna „raspunde cand ai timp”.
  • Telefonul poate fi folosit in scopul de a semnala ca e necesara asistenta sau raspunsul imediat.
Citeste si:  Strategia de HR – game-changer pentru productivitatea angajatilor

2.Un live chat poate fi magic pentru site-ul tau.

Un studiu facut pe Forest Research evidentiaza faptul ca pentru 44%  din utilizatorii de e-shopuri  sustin ca, pentru ei, este foarte important ca o persoana reala sa le raspunda intrebarilor pe durata procesului de cumparare.

3. Recompensa este unul dintre cele mai bune moduri de a incuraja sau sustine un comportament. Cand observi ca angajatii tai sunt eficienti, mai ales in comunicarea cu clientii,  incearca sa ii recompensezi in fata intregii echipe. Orice om isi doreste sa fie remarcat, asadar cu cat evidentiezi mai mult comportamentul pozitiv, cu atat mai mult o sa se propage un astfel de comportament in cadrul firmei tale.

Citeste mai jos

4. Pune accentul si pe „comunicare eficienta” atunci cand intervievezi potentiali angajati.

Mai mult ca sigur sunt alte lucruri mult mai importante pentru postul pentru care vrei sa angajezi o persoana, insa daca vrei ca echipa ta sa fie eficienta in comunicare incearca sa dai cateva teste, subtile, potentialilor tai viitori angajati si sa te bazezi pe rezultate inainte de a lua o decizie. In orice caz, omul dispus la o comunicare eficienta este si cel care o sa invete mai rapid.