Printre cele mai puternice branduri din lume se afla Nike, Coca-Cola, Apple sau Amazon. Totusi, pentru a ajunge in pozitia actuala multe companii de succes au fost nevoite sa aiba rabdare si sa isi implementeze pas cu pas strategiile de afaceri, asa incat sa poata pune bazele unei relatii speciale, de neinlocuit, cu clientii lor.

Dintre aceste branduri de succes din zilele noastre, Coca-Cola sau Apple au creat relatii puternice cu consumatorii lor. Potrivit Business Insider, se poate observa un adevarat trend din partea unor firme mari de a construi relatii afective cu clientii acestora. „Aceasta metoda este una deosebit de puternica, care da rezultate bune. Cand te apropii de cumparatori, obtii o mai mare afinitate pentru produsul tau, dar si o afacere mai puternica” afirma specialistul in branding Jim Stengel.

Citeste mai jos

Publicatia Business Insider mai scrie ca printre caile de acces catre consumatori ale marilor corporatii se afla personalizarea ofertelor, fericirea si inovatia oferita. De exemplu, cei de la Amazon ocupa prima pozitie a clasamentului celor mai de incredere branduri, deoarece ofera cea mai buna experienta de vanzari online. La Amazon, magazinul de pe Internet pune la dispozitie clientilor sai foarte multe produse, iar acestea pot fi achizitionate non-stop, la preturi moderate.

Firma are o foarte buna relatie cu clientii sai, mai ales ca le pune la dispozitie asistenta in achizitionarea de produse, prin recomandari de produse. Daca intri pe site-ul celor de la Amazon, vei putea sa iti creezi un profil personalizat si iti poti realiza o lista cu preferintele tale.

Apple se bazeaza pe inovatie, iar Ford pe logo-ul sau atractiv!

In cazul companiei Coca Cola, aceasta a facut promisiunea clientilor sai ca vor fi incantati atunci cand vor consuma produsele sale racoritoare. Toata campania de marketing a Coca-Cola are la baza ideea „cum sa vindem fericire?”. Jim Stengel spune despre cei de la celebra companie ca „iau conceptele de spontaneitate si de fericire si le introduc in orice idee care face parte din campaniile lor publicitare”.

Compania americana se mai bazeaza si pe istoria sa indelungata, punand traditia pe primul plan, mai ales ca reteta bauturilor sale este neschimbata de cateva decenii bune.

Citeste si:  Castiga atentia si respectul investitorilor in timpul pitch-ului

Pe de alta parte, la Apple se constata utilizarea deosebit de inteligenta a inovatiei. Tot timpul, produsele acestei companii IT sunt asteptate de consumatori cu mare interes pentru ca aduc tehnologii inedite. In primele zile de la aparitie, se comercializeaza milioane de iPad-uri sau iPhone-uri, ca urmare a unei strategii inteligente de marketing.

Potrivit opiniei lui Jim Stengel, clientii Apple considera ca un gadget de la aceasta companie va fi din start unul foarte inteligent si le va oferi avantaje in activitatea zilnica sau le va da posibilitatea sa isi petreaca timpul liber cat mai distractiv. „In plus, angajatii Apple sunt foarte comunicativi si dau tot timpul senzatia de implicare clientului, aceasta fiind transmisa si cumparatorului”, mai spune specialistul.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

In schimb, pentru creatorii celebrilor pantofi de tip sport Nike conteaza mult mesajul care este transmis clientilor. De pilda, indemnul „Just do it!” reprezinta un apel efectuat in mod direct catre client. Compania din SUA se bazeaza mult pe clientii sai si atrage prin produsele sale sportivii de top din fotbal, baschet sau atletism, dar si consumatorii obisnuiti de pe toate meridianele Globului.

Produsele lor sunt foarte cautate deoarece aduc tot timpul ceva nou in privinta materialelor din care sunt fabricate, iar clientii sunt pusi in situatia de a alege incaltaminte sport care are la baza tehnologii noi.

O alta corporatie americana de succes este Ford este o firma care se bazeaza in cadrul strategiilor sale de marketing pe traditie si incredere din partea clientilor in calitatea oferita. Potrivit Business Insider, aceste avanataje se trag din logo-ul inventiv si din amintirea fondatorului companiei, celebrul Henry Ford.

Pentru multi clienti, marca Ford este una stabila si atenta cu consumatorii sai, asa ca „in cazul in care si-ar schimba sigla, denumirea sau mesajul, atunci corporatia ar fi in situatia sa piarda totul”, a mai mentionat Jim Stengel.

 

Mihai Matei