Îți dorești o mica afacere, să-ți deschizi un magazin alimentar? Poate părea simplu la prima vedere, dar în realitate este o mare provocare. Un magazin alimentar tradițional reprezintă o activitate care nu și-a pierdut din popularitate în ziua de azi. În plus am putea spune că este cu siguranță o activitate economică care aduce profituri foarte bune.

Deschiderea propriului magazin alimentar implică anumite formalități, de aceea ca antreprenor trebuie să ai multă răbdare pentru obținerea lor. Toate eforturile merită în final, mai ales dacă vei obține și un profit mare. Startul în afacere poate fi facilitat și de un credit bancar pe care, în lipsă de fonduri, ești nevoit să-l faci. Ca în orice afacere și aici este necesară pregătirea în cele mai mici detalii a planului de acționare și de stabilit ce investiții considerabile trebuie realizate.

Citeste mai jos

Un magazin alimentar independent trebuie să atingă un nivel de management al afacerii. Dezvoltarea acestei afaceri reprezintă creșterea eficienței ei și are la bază anumite strategii de marketing (în ceea ce privește creșterea volumului vânzărilor, atragerea clienților, creșterea frecvenței de cumpărare a produselor și alte aspecte).

Încă de la început trebuie realizat un plan general al magazinului, astfel toate elementele sale să ofere un mod excelent de organizare și funcționare, pentru a depozita, etala și a vinde mărfurile consumatorilor. Contează foarte mult imaginea magazinului pentru că ea va atrage clientela.

la cumparaturi in magazin (2)

Vânzătorii au și ei un rol important în magazin. Aceștia trebuie să aibă o ținută îngrijită și să fie amabili, pentru că așa vor atrage consumatorii și vor promova produsele care sunt comercializate în magazin. Vânzătorii se vor comporta adecvat mai ales dacă vor avea salarii bune și vor beneficia și de prime atunci când obțin rezultate deosebite.

Firma trebuie să-și realizeze la timp angajamentele față de clienți sau furnizori, de aceea trebuie să realizeze așa numitul cash flow, fluxul de lichidități. La rândul lor și partenerii și furnizorii trebuie să respecte termenele de plată și de livrare, condițiile contractuale, pentru a nu cauza pierderi firmei sau a-ai bloca într-un fel activitatea.

Ideal ar fi ca să se obțină mereu profit, plățile curente să fie mai mici decât încasările. În acest fel managerul dispune de un surplus de bani și nu mai trebuie să recurgă la alte surse financiare de fonduri: credite bancare, sume de bani împrumutate, leasing.

Magazinul poate fi specializat în comercializarea unor produse alimentare de foarte bună calitate, care să fie variate. Acestea pot include categorii de produse care sunt în general preferate de clienții de toate vârstele, pentru că ele au valori nutritive și gustative apreciate și nu se comercializează la prețuri prea mari. Pot fi vândute produse din carne, fructe și legume, produse lactate, băuturi răcoritoare, cafea, tutun, conserve, alimente congelate, produse dietetice, produse alimentare speciale pentru bebeluși, condimente, sosuri, produse BIO, etc.

Citeste si:  Deschiderea unei afaceri cu decoratiuni de Craciun

Pentru un astfel de magazin alimentar este nevoie de un spațiu pentru prezentarea și vânzarea produselor, respectiv spațiul magazinului propriu-zis, dar și de alte două spații care au rolul de depozit și vestiar pentru angajați. Spațiul magazinului propriu-zis ar trebui să fie cel puțin de 60-70 mp.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Idei de afaceri

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Dacă ești în căutare de echipamente speciale pentru magazinul alimentar și vrei găsești toate dotările necesare, precum rafturi metalice, mobilier comercial, rafturi de diferite forme și mărimi, mese pentru casele de marcat, rafturi pentru anumite articole și mărfuri care nu necesită menținerea la anumite temperaturi, cărucioare și coșuri de cumpărături, etc. într-un singur loc, aruncă o privire aici: https://rafturionline.ro/ro/echipamente-pentru-magazin.

la cumparaturi in magazin (3)

Poți vedea online o întreagă gamă de produse speciale pentru magazine alimentare, supermarket-uri și hipermarket-uri, echipamente și accesorii magazin, care sunt de foarte bună calitate și pot fi achiziționate la prețuri avantajoase.

Dacă ai în plan și comercializarea unor produse care sunt mai scumpe, cum sunt cele BIO, de calitate și ai deschis magazinul alimentar în centrul orașului, atunci ai șanse mari ca persoanele care au o situație financiară mai bună și doresc astfel de produse să viziteze frecvent magazinul tău.

Este profitabil să deschizi în țara noastră un magazin alimentar? Am putea spune că da. Aceste magazine alimentare aduc profituri mari. În România, magazinele alimentare și mai ales supermarket-urile au apărut în orașele mari „ca ciupercile după ploaie”. Spunem asta și nu este nimic exagerat, pentru că în ultimii ani a crescut numărul lor foarte mult, sporind disponibilitatea ofertei lor pentru potențialii clienții.

Dacă am analiza puțin cum stau lucrurile, probabil nu este niciun cartier fără supermarket și aproape niciun bloc mare de locuințe care să nu aibă la parter un magazin alimentar. Acestea sunt deschise dimineața foarte devreme, astfel oamenii pot intra și cumpăra diverse produse alimentare chiar înainte de a merge la muncă sau de a duce copiii la școală.

Unde ar fi potrivit să deschizi un magazin alimentar? O bună locație ar fi reprezentată de blocurile de locuințe nou construite, pentru că cei din zonă vor merge la magazinul alimentar din apropiere pentru a cumpăra produsele de bază și vor renunța să facă zeci de km pentru a ajunge la un supermarket din altă zonă a orașului.