Cum ma imbrac la interviu? Si ce impact are vestimentatia ?

Industria fashion a schimbat codul si eticheta vestimentara chiar si in privinta serviciului. Intr-o vreme situatia era clara. Ai un interviu? Raspunsul era simplu – costum. Astazi, regulile s-au schimbat radical.

Nu mai este acceptabil sa porti un costum indiferent de pozitia pentru care ai aplicat. Impactul pozitiv il creezi doar daca vestimentatia aleasa denota interes specific pentru postul, firma sau corporatia in care susti interviul.

Citeste mai jos

Nu este un secret ca prima greseala colosala pe care o poti face, la un interviu, este sa nu te imbraci adecvat. Si totodata, nimeni nu neaga faptul ca fiecare om cu care susti interviul are o parere personala despre ce inseamna potrivit. Cu toate acestea, sunt reguli de conduita valabile oriunde, oricand. Singura mare greseala pe care o poti face este sa nu cercetezi firma cu care vei lucra.

Iti poti crea o imagine despre ce inseamna potrivit uitandu-te putin peste: portofoliul firmei, clientii si proiectele in care a fost angrenata. Daca inca nu sunteti sigur, puteti oricand sa sunati la departamentul HR sa intrebati cate ceva despre codul vestimentar al firmei.

Printre alte probleme care trebuie ridicate atunci cand alegeti tinuta sunt: zona geografica, anotimpul si postul pentru care ati aplicat.

Ar fi putin iesit din comun sa optati pentru un costum gros, negru in mijlocul lui august intr-o zona, sa spunem, ca Miami Beach. Mai ales daca doriti un job sezonier sau care nu necesita o astfel de vestimentatie.

Atunci cand te gandesti la „Cum ma imbrac la interviu si la impactul vestimentatiei mele”, pana sa te hotarasti ce fel de haine vei purta, trebuie sa te gandesti cum le vei purta.

Pentru ce post ai depus cv-ul?

Vestimentatia trebuie sa fie in acord cu postul ales. Ca manager sigur este potrivit sa porti un costum, insa daca iti doresti un post legat de partea creativa nu o sa iti doresti sa arati apatic, imbracat in forme si culori aplatizate. Trebuie sa inglobezi in combinatia de haine ceea ce esti si pentru ce doresti sa te angajezi. Iti doresti sa oferi imaginea potrivita postului la care aspiri.

Raman de evitat culorile fosforescente sau prea deschise. Indiferent de fisa postului cele mai bune culori raman totusi navy-ul, gri-urile si culorile cuminti.

Cum te simti in haine, cum pica croiala acestora pe corpul tau? 

Prima regula este ca tinuta sa ofere confort si incredere. Atitudinea este, probabil, cel mai important lucru care poate fi afisat. In definitiv, orice om isi doreste sa angajeze pe cineva sigur pe el, care stie ce face. Daca hainele nu va avantajeaza, sunt prea stramte sau creeaza un disconfort, acest lucru se va observa si in comportament – si acest lucru poate duce la refuz.

Citeste si:  Cum sa faci cea mai buna recrutare

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Resurse Umane

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Hainele nepotrivite, inconfortabile, pot duce la pierderea unui post. De cele mai multe ori, exista doar o sansa sa creati o impresie buna care sa se finalizeze cu ocuparea postului.

Care sunt cele mai adecvate combinatii pentru doamne in mediul office?

  • Camasa sau bluza cu guler, simple.
  • Costum in culori solide: albastru navy, gri sau gri inchis. Trebuie sa aveti grija ca fusta sa fie destul de lunga si potrivita pentru forma dumneavoastra pentru a va putea aseza confortabil.
  • Pantofi cu toc potrivit – fara stiletto, fara tocuri exagerat de inalte sau pantofi complet plati. Alegeti un toc de marime medie.
  • Dresuri in culori neutre.
  • Geanta trebuie sa aiba o forma rigida, sa nu fie exagerat de voluminoasa, dar trebuie sa fie suficient de incapatoare.
  • Coafura este de preferat sa nu fie prea creativa. Incercati sa optati pentru coc, bucle pierdute, par prins catre spate sau pe o parte.
  • Unghiile sunt si acestea importante. Trebuie sa fie aspectuase deci, manichiura este extrem de importanta, iar unghiile nu trebuie sa fie exagerat de lungi.
  • Parfumul si machiajul trebuie sa fie cat mai fade. Unele ghiduri de conduita vestimentara pentru interviuri recomanda excluderea parfumului – printre intervievatorii dumneavoastra pot fi persoane alergice la parfumul pe care il folositi.
  • Accesorii cat mai putine si mai modeste. Va doriti ca omul din fata dumneavoastra sa fie atent la discutie, la cv si nu la obiectele stralucitoare de pe maini sau din jurul gatului.

Pentru barbati este recomandat:

  • Un costum in culori solide: albastru navy, gri inchis, gri deschis.
  • Camasa cu maneci lungi.
  • Curea inchisa la culoare.
  • Cravata.
  • Pantofi inchisi la culoare si sosete inchise la culoare.
  • Putine bijuterii (un ceas cu curea mata si un inel) sau chiar deloc
  • Deodorant, evitati aftershave-ul sau parfumul.
  • Manichiura.

Pentru mediul casual office se recomanda, atat pentru femei cat si pentru barbati, materiale precum: raiatul, lana si bumbacul pentru pantaloni sau fuste.

Pentru femei sunt recomandate obiecte precum

  • camasi, polo-uri feminine, pulovere crosetate, cardigane.
  • culori solide, neutre.

Pentru barbati sunt recomandate lucruri precum:

  • Bluze cu maneca lunga din bumbac, cu manecile rulate, pulovere impletite, polo-uri.
  • Pantofi si curea din piele.
  • Cravata este optionala..
  • culori solide, neutre.