In lumea vanzarilor se stie faptul ca rezista doar cei bine pregatiti, focusati pe o anumita tinta, care respecta principiile pietei si care stiu sa se adapteze solicitarilor clientilor si nu le impun acestora un produs doar pentru ca asa cred ei ca este bine. Uneori se intampla ca cei care activeaza in domeniul vanzarilor sa nu trateze serios cat de complicat este jobul lor. Pentru a putea fi pe placul clientilor, trebuie ca tot timpul sa te preocupe sa iti identifici punctele slabe si sa iti dezvolti diverse abilitati si tehnici de negociere.

 

Iata cateva sfaturi desprinse din domeniul vanzarilor, pe care orice novice ar trebui sa le stie, notate de Business Insider.

 

Este bine sa stii tot timpul care este valoarea produselor si serviciilor tale, mai ales atunci cand vrei sa vinzi ceva unui client. Tu trebuie sa stii cel mai bine daca produsul respectiv merita investitia si sa ii atragi clientului atentia asupra avantajelor de care va beneficia daca, de pilda, isi construieste cu ajutorul tau o pagina de web, unde acesta va vinde produse de infrumusetare. El trebuie sa stie cum sa procedeze, cui se adreseaza, ce postari va face, ce produse de frumusete va vinde, care femei vor fi interesate de acestea, cum se va promova pe piata si in final, ce fel de rezultate va obtine.

 

Trebuie sa ii spui ca produsul vandut de tine, software-ul pe care i-l vei propune, il va determina sa economiseasca bani in viitor si va atrage cumparatori. Asadar, este foarte important sa cunosti valoarea produselor si a serviciilor tale.

 

Nu oferi niciodata servicii separate, ci un pachet cat mai bine pus la punct! Daca activezi in domeniul vazarilor si crezi ca dupa ce ai convins un client sa iti cumpere produsul, rolul tau s-a finalizat, afla ca te inseli destul de mult, sustin specialistii. Este clar ca trebuie sa intelegi faptul ca cei care iti sunt clienti trebuie sa aiba acces in permanenta la serviciile tale, iar in situatia in care se manifesta o problema, va fi necesar sa o rezolvi cat mai repede. Daca cineva are nevoie de tine si tu esti acolo, afacerea ta are toate sansele sa prospere.

 

Ai grija tot timpul sa personalizezi ofertele si sa tii cont de faptul ca deseori oamenii isi propun sa iasa in evidenta prin faptul ca au achizitionat un obiect pe care nu-l mai poseda nimeni. Aici, intra in joc vanzatorul si puterea sa de persuasiune prin care acesta il determina pe client sa apeleze la el, noteaza Business Insider.

 

Este necesar sa fii foarte atent si sa incerci sa evidentiezi ceea ce diferentiaza serviciul tau de al altora de pe piata.

 

De pilda, daca esti seful unei agentii de turism de aventura si oferi unui client o excursie intr-o tara indepartata, trebuie sa il convingi ca circuitul propus de tine il va duce si in salbaticie, dar ii va arata si viata de noapte din acea tara sau chiar fata ascunsa a traditiilor lumii respective. Concomitent, trebuie sa ii oferi o cazare in conditii foarte bune, precum si un ghid vorbitor al unei limbi de circulatie internationala, care il va servi prompt la nevoie. Trebuie sa iti stii diferentiatorul sau ceea ce individualizeaza oferta ta.

Citeste si:  Cat de mult te ajuta pe tine succesul clientilor tai?

 

Niciodata nu trebuie sa pui un client in situatia de a crede ca va putea sa primeasca aceleasi produs si de la o alta firma, ci trebuie sa ii explici ca oferta ta se individualizeaza, este unica pe piata de profil.

De ce ar trebui sa te concentrezi pe clientul tau?

 

Nu sta incruntat daca negociezi cu cineva achizitia unui serviciu, ci destinde-te si incearca sa oferi clipe placute clientului. Trateaza-l ca pe un partener amabil de discutii si nu fii insistent decat atunci cand simti ca este cazul! Tine cont ca agentii de vanzari intampina reale dificultati in clipa cand vor sa convinga pe cineva sa cumpere lucruri pe care aceasta persoana nu si le doreste.

 

In cazul in care, cumparatorul se va destinde si te va placea, este mai probabil ca el sa aiba incredere in tine si sa cumpere ceea ce ii oferi. De aceea, trebuie sa tii cont de faptul ca daca esti incordat, clientii tai isi vor da seama de asta, iar atmosfera are toate sansele sa scape de sub control.

 

Nu trece direct la produsul sau serviciul pe care vrei sa il vinzi, ci initial fa-te cat mai placut, concentreaza-te pe tine si pe client. Poate ca aveti un hobby comun, pescuitul sau excursiile cu caiacul pe ape repezi de munte, iar in acest fel iti va fi mult mai usor sa il abordezi. Astfel, la final ai sanse mai mari sa il convingi sa cumpere de la tine.

 

Tine cont de factorul timp si pleaca de la premisa ca nimanui nu ii place sa piarda minute intregi pentru discutii inutile. Trebuie sa nu irosesti timpul unui client, asa incat este necesar sa le multumesti persoanelor pentru ca isi fac timp sa te intalneasca si sa vorbeasca cu tine. Fii concis si relaxat, increzator in oferta ta si tine cont ca un client apreciaza daca esti onest si ii oferi un motiv in plus sa cumpere un serviciu de care chiar are nevoie. Expertii in domeniu afirma ca timpul este cel mai pretios argument, asa ca este bine sa nu il irosesti.

 

Vorbeste clar si pe intelesul interlocutorului! Desi in diferite domenii, exista jargoane pe care oamenii le folosesc frecvent, trebuie sa te obisnuiesti sa nu te folosesti de acestea. Cea mai sigura cale de a pune in incurcatura un client si de a-l agasa este aceea de a folosi un limbaj pe care acesta nu il va intelege.

 

Atunci cand vorbesti cu interlocutorul tau, explica totul cu cuvinte cat mai simple si fa in asa fel incat acesta sa nu aiba parte de confuzii lingvistice, iar succesul va fi tot mai aproape de tine.

 

Mihai Matei