Capacitatea de gestionare a emotiilor si de a ramane calm sub presiune are o legatura directa cu performanta. Atunci cand stresul este prezent, odata cu cresterea riscului aparitiei bolilor de inima, depresiei si obezitatii, va scadea si prformanta ta cognitiva.

Vestea buna este ca cea mai mare parte a stresului poate fi tinuta sub control. Cum? Prin flosirea unor strategii la care apeleaza oamenii de succes si majoritatea pesoanelor publice. Unele dintre aceste strategii pot parea evidente, insa adevarata provocare este aceea de a recunoaste momentul in care ai nevoie sa le folosesti.

Iata care sunt acestea!

  1. Apreciaza ceea ce ai

Ia-ti timp pentru a contempla la lucrurile din viata ta de care esti multumit si mandru. Acest lucru poate imbunatati starea ta de spirit si reduce producerea hormonului de cortizol, responsabil de stres, cu 23%.

Citeste mai jos

In urma cercetarilor efectuate in Universitatea Davis din California, s-a constatat ca persoanele care au lucrat zilnic la cultivarea unei atitudini de recunostinta, au avut o stare de spirit mai buna, o conditie fizica mai buna, mai multa energie si o incredere de sine mai ridicata.

 

  1. Evita sa iti pui intrebarea “Si daca…?”

Punandu-ti aceasta intrebare e ca si cum ai arunca combustibil pe “focul” grijior si al stresului. De obicei, se intampla destul de rar ca lucrurile sa o ia intr-o directie diferita. Ar trebui sa iei in considerare urmatorul lucru: cu cat consumi mai mult timp pentru a-ti face griji si a lua in considerare unele posibilitati, cu atat mai putin timp vei avea pentru luarea unor masuri de pastrare a stresului sub control.

 

  1. Fii pozitiv

Gandurile pozitive creeaza o stare intermitenta de stres si ajuta creierul tau sa isi focuseze atentia pe lucrurile mai putin stresante. In aceasta situatie probabil ca va trebui sa ii dai creierului tau putin ajutor selectand constient un gand pozitiv. Orice gand pozitiv te va ajuta la reorientarea atentiei.

Atunci cand lucrurile merg bine si starea ta de spirit este una buna, totul va fi mult mai usor. Atunci cand lucrurile merg prost si mintea ta este inundata de ganduri negative, acest moment poate reprezenta o provocare pentru tine. In aceasta situatie incerca sa identifici un lucru pozitiv care ti s-a intamplat, nu conteza cat de mic e acesta. Daca nu te poti gandi la ceva ce s-a intamplat in ziua respectiva, incearca sa reflectezi asupra unei intamplari din ziua sau chiar saptamana precedenta.

Citeste si:  18 August 2014 – Workshop “Cum Sa Lupti Cu Stresul”

Concluzia este ca trebuie sa identifici mereu ceva pozitiv pe care sa iti concentrezi atentia atunci cand gandurile tale sunt negative.

 

  1. Deconecteaza-te

Atunci cand, de exemplu, esti dedicat muncii tale 24/7, automat te expui unei stari constante de stres.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Resurse Umane

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Cum in zilele noastre tehnologia permite o comunicare constanta si asteptarea ca ar trebui sa fii disponibil 24/7, este foarte greu sa te bucuri de un moment lipsit de stres chiar si in timpul tau liber, dat fiind faptul ca in orice moment poti primi un telefon sau e-mail legat de munca. In aceasta situatie ai putea sa alegi sa te deconectezi de telefon si mediul online, cel putin in zilele de weekend. Vei fi uimit de cat de mult te vor revigora aceste pauze.

Daca esti ingrijorat cu privire la repercusiunile negative ale acestui pas, incearca sa incepi cu momentele in care e mai putin probabil sa fii contactat. Pe masura ce vei incepe sa te obisnuiesti cu aceasta situatie si se obisnuiesc si persoanele din jurul tau, extinde treptat cantitatea de timp petrecuta departe de tehnologie.

 

  1. Redu cantitatea de cafea pe care o consumi

Consumul de cafea declanseaza eliberarea de adrenalina. Aceasta din urma declanseaza un mecanism de supravietuire care te forteaza sa lupti atunci cand te confrunti cu o amenintare. Acest mecanism ar putea ocoli gandirea rationala in favoarea unui raspuns mai rapid. Acest lucru este minunat atunci cand te afli in pericol dar nu si in cazul in care trebuie sa raspunzi la un email scurt.

 

  1. Dormi suficient

Atunci cand dormi, creierul tau practic se incarca. Capacitatea de atentie si autocontrol sunt reduse substantial atunci cand nu esti odihnit. Privarea de somn creste nivelul de stres chiar si fara un factor de stres prezent.

De multe ori, unele proiecte te fac sa simti ca nu mai ai timp nici sa dormi. Incearca totusi sa iti gasesti timp pentru o pauza decenta de somn care nu ar trebui sa fie sub 7-8 ore pe noapte.