Toate afacerile, de la corporatii la startup-uri, si-ar dori sa apara in presa. Acest lucru ofera mai multa expunere, face ca brandul sa devina cunoscut mai multor categorii de public, toate ducand la o crestere rapida a afcerii.

Companiile care dispun de un buget mare de marketing, isi permit sa angajeze o firma de relatii publice care le poate asigura expunere non-stop, dar ce faci atunci cand nu iti poti permite o asemenea cheltuiala?

Este posibilca acest lucru sa il faci si pe cont propriu fiind nevoie doar de putina diligenta. Daca esti gata de a trece la actiune, urmeaza acest plan pentru a atrage atentia presei asupra afacerii tale:

 

Raspunde la cat mai multe solicitari venite din partea mass-media



Acest lucru nu doar ca iti creste posibilitatea de a aparea in presa, dar de asemenea, numele tau va fi mult mai expus in fata jurnalistilor. Chiar daca pe moment nu se pot folosi de informatiile date de tine, e posibil ca pe viitor sa isi dea seama cai ai putea contribui cu ceva util.

 

Creeaza-ti o lista de contacte de mass-media si foloseste-te de acea baza de date la momentul potrivit



Cu spuneam si la punctul anterior, ar fi bine sa raspunzi la fiecare solicitare din partea mass-media. Acest lucru iti va permite sa creezi o lista cu datele de contact ale jurnalistilor. Exact asa cum ai construi o lista de email-uri pentru prospectare, construieste si una de contacte mass-media. Daca vei raspunde la intrebari relevante, e posibil ca jurnalistii pe care ii adaugi in lista ta sa aiba nevoie de tine pe viitor. Asa ca, daca simti ca ai nevoie de atentia presei, apeleaza la lista ta de contacte si scrie-le chiar tu jurnalistilor.

 

Asigura-ti prezenta pe blog si pe retelele de social media

Odata ce vei contacta un jurnalist, el va face urmatoarele doua lucruri: iti va vizita site-ul si profilul de pe retelele de social media. Va face acest lucru pentru a descoperi rapid daca esti sau nu o sursa credibila de informatii.

Daca pe blogul tau nu mai exista activitate de cateva luni, la fel si pe profilul de pe retelele de social media, cu siguranta vei avea de pierdut.

 

Creeaza legaturi cu jurnalistii pe retelele de social media

In PR, relatiile reprezinta cheia succesului. Acesta este si motivul pentru care unele firme din acest domeniu sunt in masura sa ofere rezultate remarcabile clientilor lor. De-a lungul anilor au investit mult in construirea de relatii care, mai tarziu, le-au deschis portile.

Creeaza-ti o lista de jurnalisti ce acopera industria ta si urmareste-i pe social media. Urmareste-le activitatea si implica-te in discutii astfel incat sa transmiti un mesaj simplu si atractiv, prin care sa te faci remarcat. Prin felul in care te exprimi,  ei vor intelege foarte rapid daca ai putea sau nu sa le oferi ceva relevant, atat pentru ei, cat si pentru cititorii lor care ar putea deveni clientii tai.