Relatia dintre practicienii relatiilor publice si jurnalisti trebuie consolidata din primele clipe de existenta ale unei noi companii. Ca antreprenor, trebuie sa stii ca presa este cea care te poate ajuta sa iesi din bucluc in caz de criza si tot ea este cea care iti poate distruge imaginea.

Asadar, intrebarea este: cum ii determini pe jurnalisti sa te placa si sa te ajute din momentul in care lansezi afacerea pe piata? Iata o serie de modalitati prin care sa obtii acest lucru.

Fii de ajutor.

Ofera-le toate resursele de care au nevoie despre tine si despre afacerea in cauza si inca ceva in plus. Nu te limita in a le trimite doar datele esentiale ale companiei. Daca exista un material video de promovare a afacerii sau produselor/seriviciilor pe care le ofera, o poveste interesanta despre un partener, o statistica relevanta care ar putea face subiectul unei stiri si asa mai departe, furnizeaza-le toate aceste materiale.

Nu ii lasa sa astepte.

Daca ai reusit sa atragi atentia jurnalistilor, iar ei iti solicita ceva date suplimentare, nu ii lasa sa astepte. Fii cat de prompt este posibil. Inainte de lansarea oficiala a noii companii, trebuie sa te gandesti la tot ce ar putea cei din presa sa vrea de la tine si sa ai pregatite toate aceste material.

Cunoaste fiecare jurnalist in parte.

Fiecare jurnalist are o preferinta catre un anumit tip de subiecte. Fa tot posibilul sa afli aceste preferinte ale persoanelor din mass-media cu care vrei sa intri in legatura. Apoi personalizeaza comunicatele si materialele aditionale pe care le trimiti, astfel incat sa creezi povesti cu sanse mari de a ajunge in atentia lor.

Citeste si:  4 tipuri de oameni dificili si cum sa ii tratezi

Nu fi cicalitor.

Este bine sa trimiti materialele de care au nevoie, este in regula sa mai transmiti un email de tip follow-up, dar nu este bine sa fii cicalitor. Nu ii bombarda cu telefoane si email-uri, pentru ca nu vei mai avea nicio sansa sa le intri in gratii.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management PR si Comunicare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Nu uita ca nu esti singura companie despre care ei scriu.

Aminteste-ti faptul ca jurnalistii sunt abordati cu zeci, poate sute de mesaje zilnic. Asadar, tu concurezi cu toate aceste companii pentru timpul si atentia celor din presa. Fii pregatit sa castigi uneori, dar sa si pirezi cateodata aceasta cursa.

Fii de treaba.

Arata intotdeauna respect pentru programul incarcat al jurnalistilor, multumeste pentru timpul acordat, indiferent daca au scris despre tine sau nu, pastreaza o legatura permanenta cu ei, astfel, ei vor fi langa tine cand vei avea mai multa nevoie.

Autor: Claudia Caraba