Capacitatea de a comunica eficient este o abilitate esentiala in zilele noastre. Procesul de comunicare este unul dinamic si modul in are transmiti un mesaj poate afecta intr-un mod pozitiv sau negativ mediul in care lucrezi sau in care iti desfasori activitatile personale.

Modul in care iti alegi cuvintele, intonatia, tonul, intentia, momentul in care alegi sa comunici sunt doar cateva dintre caracteristicile care definesc competentele de comunicare pe care le detii. Mai mult decat atat, un alt aspect important, care trebuie integrat corect in orice discurs este si limbajul corporal, adica gesturile, postura si expresiile faciale.

Citeste mai jos

Majoritatea locurilor de munca solicita viitorilor angajati sa aiba competente de comunicare pentru a se putea exprima intr-o maniera clara si curata, atat verbal cat si in scris.

Comunicarea este ingredientul esential pentru a avea succes

Acest lucru poate inseamna sa poti demonstra, intr-un discurs, ca ai abilitatea sa transmiti informatii simplu, concis si lipsit de ambiguitate. O buna comunicare se refera la posibilitatea de a livra usor un mesaj care sa se conecteze cu publicul receptiv la informatiile comunicate.

Din punct de vedere profesional, competentele de comunicare sunt plasate pe primul loc in randul calitatilor pe care angajatorii le cauta la un potential candidat. Acestea sunt necesare pentru a vorbi in mod corespunzator unei mase de oameni.

In acelasi timp, in cadrul acestora se adauga un set de abilitati de comunicare esentiale, precum: pastrarea contactului vizual, existenta unui vocabular bogat, adaptarea discursului pentru diferite tipuri de receptori, ascultarea eficienta, prezentarea ideilor intr-un mod logic, scrierea clara si buna comunicare in echipa.

Competentele pe care majoritatea angajatorilor le cauta

Pentru a va imbunatati competentele comunicationale, voi prezenta in cele ce urmeaza o serie de sfaturi care sa te ajute sa intelegi importanta competentelor de comunicare. Aceste trebuie exersate pentru a-ti putea dezvolta cat mai eficient un limbaj precis, coerent si eficient.

Ascultare activa

Pentru a putea raspunde corect la ce esti intrebat, trebuie sa intelegi cat se poate de bine ce esti intrebat, Cel mai bun mod in care sa intelegi oamenii din jurul tau este sa ii asculti.

Fa un exercitiu, incearca sa asculti de doua ori mai mult decat vorbesti. In timpul in care cineva vorbeste, manifesta-ti interesul fata de ceea ce spune. Evita sa intrerupi sau sa intervii si incearca sa reflectezi mai mult la ce vrei sa transmiti.

Citeste si:  Obiceiuri care te fac mai putin productiv – partea a patra

Pune intrebari

In momentul in care porti o conversatie cu cineva este bine sa ii pui intrebari pentru a-ti manifesta interesul fata de ceea ce spune. Este un mod bun de a intelege modul de gandire si de exprimare al interlocutorului tau si de a-ti putea formula raspunsuri cat mai potrivite pentru acesta.

Fii clar si succint

Atunci cand vorbesti, incearca pe cat posibil sa fii clar, concis si articulat. Dupa cum spune si zicala “less is more”. Cu cat este mai simplu, cu atat arata ca esti capabil sa transmiti in cel mai eficient mod o informatie.

Nu uita de comunicarea non-verbala

Avand in vedere ca 93% din comunicare este nonverbala si doar 7% se refera la cuvintele propriu-zise, am putea spune ca limbajul nonverbal joaca un rol foarte important.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management PR si Comunicare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Transmitem mult mai multa informatie prin gesturile, expresiile faciale si limbajul corporal decat prin cuvinte. Exemple de comunicare non-verbala sunt: tonul vocii, postura, contactul vizual, pauzele de vorbire, intonatiile.

Toate acestea sunt semnale pe care le transmitem involuntar interlocutorului. Asa ca, trebuie sa te asiguri ca ceea ce spui este in concordanta cu ceea ce exprima limbajul nonverbal.

Inteligenta emotionala

Aceasta se refera la abilitatea de a-ti intelege si a-ti gestiona corect emotiile pentru a comunica eficient. Asta inseamna sa poti sa depasesti stresul si sa te conectezi empatic cu ceilalti. O componenta a acesteia este autocontrolul care iti permite sa comunici increzator cu o varietate de oameni.

Increderea

Cum am spus anterior, increderea este cruciala. Atunci cand iti comunici cu incredere o idee, poti convinge mai usor. Asta se poate transmite printr-un ton ferm, dar prietenos si prin mentinerea contactului vizual. Insa, niciodata sa nu exagerati deoarece efectul poate fi chiar opus de ceea ce sperati sa realizati.

Arata respect

Empatia, alaturi de respect sunt doua competente importante de comunicare. Daca respecti ideile si opiniile celorlalti, acestia vor dori sa comunice si ei cu tine. Ascultarea si respectul sunt baza unei comunicari eficiente si fundamentul oricarei colaborari sau oricarui parteneriat de succes.