Stabilirea preturilor pentru produsele sau serviciile pe care le oferi nu se face „dupa ureche”, asa cum procedeaza o mare parte din antreprenori. In plus, pentru dezvoltarea companiei tale, trebuie ca preturile sa fie corecte, altfel nu ai nicio sansa de succes.

Citeste mai jos

Iata o serie de elemente pe care sa le iei in calcul atunci cand stabilesti preturile pe care le vei practica.

1. Calculeaza-ti cheltuielile.

Fiecare produs sau serviciu pe care urmeaza sa il oferi contra cost, vine cu cheltuielile aferente. Aici intra cheltuielile directe de producere sau de cumparare ale produsului, salariile echipei de vanzari si de productie, transportul, promovarea si asa mai departe. Intocmeste o lista cu absolut toate cheltuielile pe care le faci pentru a scoate produsul sau serviciul pe piata.

2. Cerceteaza preturile practicate de concurenta.

Acest aspect este cunoscut sub numele de „pretul pietei”, dar trebuie sa ai in vedere faptul ca exista o serie de companii care taxeaza mult peste sau sub acest pret. Chiar aceste companii sunt cele pe care trebuie sa le vizeze cercetarea ta. Determina motivele pentru care firma X isi permite sa practice un pret atat de mare si pentru care firma Y nu isi poate permite sa creasca pretul actual. Apoi, este vital sa iti determini pozitia exacta. Cu care dintre companiile X si Y se aseamana afacerea ta mai mult? Poti modifica acest lucru sau nu? Trebuie sa stii ca oamenii sunt dispusi sa plateasca pentru mai mult daca exista anumiti factori, dar, totodata, nu vor avea incredere intr-un produs ieftin al unei companii cu lucruri in general scumpe

Citeste si:  Cum se numeste cel mai important centru financiar al lumii

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Finante si Economie

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

3. Tine cont de modalitatile prin care vei vinde.

Modalitatea in care produsul tau ajunge pe piata este importanta in stabilirea pretului. Daca inchiriezi un spatiu pentru deschiderea unui magazin, trebuie sa pui in calcul chiria pentru respectivul spatiu. Daca vei vinde produsele tale catre un lant mai mare de magazine, trebuie sa ai un pret mai mic, pentru ca respectivele magazine sa isi poata practica adaosurile comerciale. Acestea sunt doar doua exemple, dar modalitatile prin care iti poti vinde produsul sau serviciul sunt mult mai multe, iar ele sunt un factor important in stabilirea pretului corect.