Majoritatea oamenilor cauta sa obtina un echilibru intre viata personala si viata profesionala, insa deseori se intampla ca acest deziderat sa fie greu sau aproape imposibil de atins.

Circa un sfert dintre firmele din SUA, de pilda, au o politica formala a echilibrului intre viata profesionala si cea personala si peste 52% au o politica informala.

Aceasta este concluzia unei cercetari recente care apartine Society of Human Resource Management, citata de Business Insider. In topul mentionat se afla pe primele pozitii in privinta acestui echilibru personal-profesional companii precum LinkedIn, Susquehanna, Discover si Morningstar. Iata cateva firme americane care ofera cel mai bun echilibru intre viata de la munca si cea de acasa:

Citeste mai jos

  1. Mitre, firma specializata pe cercetare guvernamentala.
  2. North Highland, specializata pe consultanta.
  3. Agilent Technologies, firma care produce echipamente electronice de teste.
  4. SAS Institute, un producator de software business-intelligence
  5. CareerBuilder, site online specializat pe domeniul joburilor.

Expertii care au realizat acest studiu au anuntat ca intr-o lume a business-ului foarte dinamic, dobandirea echilibrului intre munca si viata personala este aproape imposibil de realizat, tinand cont de caracterul continuu al joburilor. Rusty Rueff, seful departamentului de HR al PepsiCo, spune ca firmele care fac eforturi sincere pentru a recunoaste dreptul angajatilor la o viata personala, obtin mai multe beneficii de pe urma acestora.

Studiul mentionat mai arata faptul ca persoanele care considera ca o mai mare independenta pentru angajati ii va determina sa nu mai munceasca, se inseala. S-a constatat ca multi angajati sunt gata sa munceasca mai mult, cu precadere pe timp de criza. O companie care are un astfel de sistem sanatos din punct de vedere al echilibrului intre viata profesionala si cea personala poate sustine o mai mare productivitate la locul de munca, iar salariatii nu vor mai fi suprasolicitati.

De exemplu, unul dintre angajatii de la compania americana Mitre, care in anul 2013 a urcat pe locul I in top a precizat ca echilibrul intre viata profesionala si cea personala este foarte real si toata lumea este incurajata sa isi ia un timp liber si sa isi faca „cu atentie” propriul program de lucru.

Citeste si:  Dezvoltare personala - ponturi utile

Business Insider citeaza un alt angajat al firmei SAS, care a mentionat ca aceasta companie ofera multe beneficii si avantaje, inclusiv un centru de ingrijire pentru cei mici, mese compensate in restaurantele din incinta, o sala de gimnastica. Pe de alta parte, in cazul companiei Facebook, circa 122 din cele 180 de recenzii ale salariatilor sunt foarte favorabile politicilor firmei in ceea ce priveste echilibrul dintre viata persoanala si cea pprofesionala. Aici sunt apreciate beneficiile, orele de munca flexibile, managementul eficient si atmosfera care te inspira de la aceasta firma.

In top se mai afla companii precum LinkedIn, United Space Alliance sau Novell!

Totusi, in cazul companiei care administreaza cunsocuta retea de socializare, opozantii sunt de parere ca mediul de lucru din campusul lui Zuckerberg poate fi deosebit de stresant.

Business Insider mai anunta ca printre firmele care nu s-au mai regasit pe lista se numara si Nestle Purina PetCare, precum si Southwest Airlines. In prima parte a topului realizat de specialistii de la Society of Human Resource Management se mai afla companii precum:

– REI, firma specializata pe articole sportive.

– National Instruments, producator de echipamente de teste.

– LinkedIn, o retea de socializare profesionala.

– Factset, specializata pe consultanta financiara.

– United Space Alliance, mentenanta aeronautica.

– Rackspace, specializata in domeniul de servicii de retelistica.

– Orbitz, site online de turism.

– Novell, companie specializata in networking.

– Susquehanna, consultant specializat pe servicii financiare.

– Slalom Consulting, servicii de consultanta.

 

Mihai Matei