In lumea afacerilor este esential sa te adaptezi cat mai bine comportamentului consumatorilor tai. Nu este atat de important in ce domeniu activeaza firma ta, ci cum vei avea grija de clientii tai, daca iti pasa de ce servicii au acestia nevoie, de ceea ce isi doresc sa le vinzi tu si de ce fel de asteptari au acestia. Doar asa, spun specialistii, vei avea succes si vei putea sa prosperi intr-o piata dominata de dorinta de castig si de o competitie apriga, in care orice amanunt conteaza. La fiecare inceput de an, orice firma isi propune sa realizeze un plan de vanzari si sa isi atraga mai multi clienti.

Cu toate acestea, deseori se intampla ca evolutiile din piata vanzarilor sa iti dea peste cap strategia gandita la inceput si sa fie nevoie sa te adaptezi din mers unor rigori noi. Business Insider ofera o sinteza cu cateva dintre cele mai utile trenduri in comportamentul consumatorului, pe care merita sa le aplici in 2015. Sfatul expertilor este acela de a aprecia cum trebuie, la nivelul adecvat, noile amenintari din piata, dar si sa stii sa profiti de noile nevoi ale clientilor. Cel putin asa procedeaza un antreprenor abil si posesor al unui brand creativ.

Citeste mai jos

Conform Business Insider, tot mai multi oameni de afaceri incep sa se gandeasca la efectele nocive ale consumului excesiv, care nu aduce lucruri prea bune pentru societate, pentru consumul resurselor Terrei, si nici chiar pentru fiecare dintre noi. Cu toate acestea, ca urmare a unei rutine zilnice, multi dintre antreprenori nu reusesc sa-si schimbe obiceiurile de consum, iar rezultatul nu este unul tocmai satisfacator pentru acestia.

Totusi, orice schimbare reprezinta o oportunitate pentru companii sa puna bazele unor produse si servicii noi, utilizand concepte care sunt usor de recunoscut de catre clienti. De pilda, cei de la compania americana Tesla arata in mod permanent cateva semnale clare pentru a iesi in intampinarea dorintelor clientilor sai.

Managerii de la Tesla se folosesc foarte inteligent de vizibilitatea firmei pe piata de consum si incearca sa faca in asa fel incat sustenabilitatea oferita clientilor sa fie usor de remarcat in orice produs al firmei.

Pe de alta parte, tehnologia evolueaza in mod constant si consumatorii vor vedea smartphone-urile din ce in ce mai mult ca dispozitive care sa le ofere suport, asa incat sa-si poata contura un program sanatos, cu ajutorul a diferite aplicatii care le masoara nivelul de stres sau le pot aduce imbunatatiri stilului lor de viata. Business Insider scrie ca firmele care vor stii sa utilizeze in mod inteligent reclamele de pe terminalele mobile vor fi foarte aproape de succes in 2015.

Expertii vorbesc despre faptul ca clientii care se afla in criza de timp au nevoie de relaxare, fiind vorba despre niste oameni care muncesc mult ore in sir, sunt foarte stresati, iar aceste inventii reprezinta o cale de a elimina presiunile zilnice.

Este necesar sa tineti cont cum procedati cu informatiile confidentiale ale consumatorilor!

Citeste si:  Cat de important este sa fii sigur pe tine atunci cand negociezi

Un antreprenor care vrea sa vanda cat mai mult trebuie sa tina cont de faptul ca multi consumatori simt nevoia sa se compare cu altii, sa aiba parte de acelasi tip de produs pe care un alt client deja l-a consumat si este multumit de acesta. De pilda, daca vindeti produse de fitness, iar acestea sunt tot mai apreciate de anumiti clienti, se va ajunge in situatia ca si alti consumatori sa isi doreasca sa le aiba pentru a fi in trend cu ceilalti si pentru a se compara cu altii si chiar a-i depasi, asa ca un antreprenor capabil va trebui sa stie sa exploateze acest aspect.

Ca urmare a evolutiei tehnologice s-a majorat destul de mult si numarul atacurilor informatice asupra unor companii de renume, care au avut de suferit de pe urma hackerilor. S-a ajuns la situatia in care acesti pirati informatici au intrat in posesia unor informatii confidentiale ale unor milioane de clienti, care apartin unor companii de telefonie mobila sau institutii bancare.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

De aceea, trebuie sa tineti cont ce faceti si cum procedati cu informatiile confidentiale ale consumatorilor, in ce fel le protejati, mai ales ca multi se intreaba daca acestea sunt in siguranta in contextul in care le pun la dispozitie cand isi fac un cont pe un site sau achizitioneaza un produs anume de la o companie. Daca veti reusi sa oferiti clientilor servicii de protectie a datelor personale la un inalt nivel, atunci aveti sanse sa va cresteti afacerea si sa va majorati numarul produselor vandute.

Potrivit unor date statistice citate de Business Insider, circa 8 din 10 dintre consumatorii din intreaga lume apreciaza ca in acest moment se colecteaza prea multe informatii despre clientii companiilor, arata un studiu realizat de compania Adobe in 2013.

Pe de alta parte, peste 86% dintre utilizatorii de Internet din SUA au incercat sa-si ascunda activitatile online, cu toate ca numai 4 din 10 persoane considera ca este posibil sa fii cu adevarat anonim in mediul Internetului, arata o cercetare realizata de specialistii de la compania Pew Research Center in septembrie 2013.

Si cei de la firma de cercetare de piata GFK au analizat intr-un studiu din 2014, comportamentul online al clientilor si au constatat ca peste 93% dintre persoanele care utilizeaza e-mail-ul zilnic considera ca ar trebui sa poata renunta oricand la optiunea care permite serviciului de posta electronica sa le scaneze continutul corespondentei pentru a le servi reclama personalizata, in functie de aprecierile lor.

Prin urmare, scrie Business Insider, doar daca veti tine cont de aceste aspecte si situatii si veti sti sa va adaptati cat mai rapid parerilor si solicitarilor clientilor, veti reusi sa va atrageti mai multi consumatori si sa va cresteti volumul vanzarilor in fiecare trimestru din 2015.

Mihai Matei