Sa fii un lider de succes presupune sa fii bun la ceea ce faci, sa ai integritate si sa stii sa construiesti relatii bune cu cei din jurul tau. Ca antreprenor esti vazut altfel decat ceilalti oameni implicati intr-un fel sau altul in afacere. Tu castigi cel mai mult din succesul firmei si este foarte plauzibil ca angajatii sa te vada interesat doar de afacere, nu si de ei si de vietile lor. Nu uita faptul ca toti angajatii tai sunt piesele de baza in functionarea buna a afacerii, iar tu trebuie sa fii un sef apreciat. Mark Sanborn, presedintele Sanbord & Associates Inc., o firma bazata pe dezvoltare de leadership, dar si autor si trainer, da patru sfaturi pentru liderii care vor sa fie apreciati de toata echipa din spatele succesului.

1. Nu trata oamenii ca pe niste tranzactii

Gandeste-te putin la modul in care iti tratezi angajatii, la cum ii prezinti. Nu ii face sa se simta ca niste simple numere intro baza de date. Incearca sa gasesti modalitati prin care sa ii ajuti sa iti atinga telurile profesionale, pentru ca asta fac si ei pentru tine.

 

2. Investeste in angajatii de valoare.

Sanborn spune ca maoritatea liderilor se intreaba „Ce a facut angajatul X pentru mine in ultime perioada?”. Tot el sugereaza ca liderul sa se intrebe ce a facut el insusi pentru un angajat pe care il apreciaza. Un lider bun nu numai ca vede tot potentialul pe care il are o persoana, dar o si ajuta sa si-l dezvolte.

 

3. Implica-te, dar cunoaste-ti limitele.

Citeste si:  Iti doresti sa fii un bun lider? Iata ce fel de cuvinte nu ar trebui sa folosesti cand vorbesti cu subordonatii tai!

Sunt lideri care lucreaza in aceeasi incapere cu angajatii lor in fiecare zi, dar sunt absenti permanent, din cauza grijilor personale. Degeaba te uiti la rezultatele tale si iti propui scopuri noi, daca nu acorzi atentie celor care te ajuta sa le atingi. Ai grija, totusi, sa nu devii seful care da impresia ca nu scapa din ochi nicio miscare.

 

4. Arata-ti multumirea.

Daca apreciezi pe cineva, arata-i acest lucru. Sanbord spune ca a auzit o multime de plangeri de la angajati care se simt neapreciati de liderul lor, dar niciodata nu a auzit pe cineva plangandu-se pentru ca i-au fost recunoscute meritele, a fost apreciat sau rasplatit prea mult.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

A-ti dezvolta afacerea cu succes inseamna sa faci tot ce poti pentru ca echipa ta sa doreasca sa munceasca pentru scopurile propuse de tine.