O mare parte a sefilor unor firme specializate in productia unor bunuri de consum si retail sunt de parere ca este tot mai importanta pentru ei colaborarea cu companiile antreprenoriale mai mici. In acest fel, managerii vor sa isi indeplineasca tintele strategice stabilite, potrivit unei cercetari EY, denumita „Delivering agile innovation”.

Totusi, numai 10% dintre respondentii la intrebarile din cadrul studiului au apreciat ca firmele lor sunt foarte eficiente sa gaseasca noi potentiali colaboratori.

Citeste mai jos

Pe acest palier al bunurilor de consum, circa 2 din 10 respondenti au afirmat ca sunt foarte eficienti in activitatea de a-si majora veniturile, in timp ce numai 12% sustin ca sunt foarte eficienti in a spori valoarea marcii si in implementarea unei culturi a inovatiei.

Studiul mai arata ca numai 10% sunt de parere ca sunt foarte eficienti in a genera proprietate intelectuala din parteneriate. Pe segmentul de retail, procentajele privind capacitatea de crestere a veniturilor sunt destul de asemanatoare cu cele din industria de bunuri de consum, observandu-se o mica diferenta in privinta capacitatii de crestere a valorii marcii (10%), dar si de generare de proprietate intelectuala, circa 7%.

In privinta celor mai importante provocari in colaborarea cu firmele antreprenoriale mai mici pentru accelerarea inovatiei, multi dintre executivii care au luat parte la studiu au mentionat descoperirea unui partener potrivit (52%), managementul relatiei cu firma antreprenoriala, in cazul a circa 44% dintre respondenti si imbunatatirea felului cum este structurata colaborarea cu firma antreprenoriala (42%).

Antreprenorii trebuie sa isi gaseasca oamenii potriviti si sa mentina un proces de comunicare deschis si intens in afaceri!

Pentru domeniul de retail, printre provocarile mentionate se afla identificarea partenerilor potriviti – 51%, structurarea cadrului contractual de colaborare cu firma antreprenoriala (48%) si relatia cu partenerii in cazul a circa 42% dintre respondenti.

Potrivit analistilor care au luat parte la acest studiu, odata cu evolutia din industria producatoare de bunuri de consum si segmentul de retail, multi sefi din domeniu vor trebui sa incurajeze inovarea pentru a putea capta valoarea din piata, dar si pentru a raspunde asteptarilor clientilor. Odata cu trecerea timpului, se va pune tot mai mult accent pe utilizarea analizei de date pentru a raspunde nevoilor clientilor, spun cei de la EY.

Citeste si:  Ce spun rapoartele legate de capacitatile antreprenoriale ale tinerilor din tara noastra

Majorarea veniturilor firmelor care actioneaza in aceste sectoare pe viitor va fi conectata de identificarea unor parteneri potriviti, dar si de stiinta de a gestiona relatia cu aceste firme antreprenoriale.

Este necesar ca toate firmele care produc bunuri de consum si cele de retail sa inoveze in privinta produselor, precum si a modelelor de business, mai ales ca evolutia rapida a tehnologiei si accesul la date au schimbat mult comportamentul consumatorilor, arata cercetarea.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Din acest studiu reiese ca pentru a avea succes, companiile trebuie sa colaboreze cu parteneri mai mici pentru a identifica si dezvolta produse noi si promitatoare. De asemenea, firmele trebuie sa tina cont de evolutia tehnologiei si sa descopere oportunitati de inovare ce depasesc actualele modele de business si de brand engagement in portofoliul lor. Cercetarea arata faptul ca firmele mai mici pot oferi deseori gandirea creativa de care au nevoie organizatiile mari pentru a debloca procesul de inovare in privinta unui produs.

Studiul EY include raspunsurile unor lideri din cele doua sectoare, care au mentionat cateva principii elementare de care trebuie sa tina cont companiile producatoare de bunuri de consum si retailerii mai mari pentru a genera valoare din colaborarea cu firmele antreprenoriale mai mici.

Printre aceste principii se numara cultivarea unei agilitati in felul in care antreprenorii isi gandesc afacerea, dar si posibilitatea de a actiona cat mai rapid. Trebuie ca antreprenorii sa isi gaseasca echipa potrivita, sa mentina un proces de comunicare deschis si intens, dar sa fie si capabili sa adapteze procesele si sa incalce regulile atunci cand este nevoie.

Un bun antreprenor trebuie sa stie ca succesul trebuie definit si masurat, iar progresul se realizeaza in mod treptat, mai arata studiul EY. Cercetarea s-a derulat in toata lumea si a sondat opiniile a 267 de directori executivi seniori din segmentul bunurilor de consum si retail.

Mihai Matei